به گزارش پارس نیوز، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از برگزاری دومین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، در روز یکشنبه (۲۵ شهریور) با دستور کار «انتخاب هیئت‌رئیسه» و «اعضای کمیته‌ها» خبر داده‌اند. این در حالیست که اولین جلسه این شورا با دعوت محمدرضا عارف و با حضور «رئیس دولت اصلاحات» در روز دوشنبه (۱۲ شهریور) برگزار شد.

خبرنگاری  برای اطلاع دقیق‌تر از جزئیات جلسه فردا، به سراغ برخی اعضای این شورا رفته است. یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت: هنوز نسبت «پارلمان اصلاحات» با «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی درباره جلسه فردای شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: از اعضای شورای عالی اصلاح‌طلبان برای حضور در جلسه فردا دعوت به عمل آمده است اما از اینکه این جلسه تشکیل بشود یا نشود، اطلاعی ندارم.

این منبع مطلع گفت: قرار بود جلسه دوم شورای عالی اصلاح‌طلبان، پس از فرایند اخذ مجوز از وزارت کشور و همچنین راضی‌کردن شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شود اما هیچ کدام از این اقدامات انجام نشده است.

وی تصریح کرد: مراجع قضایی، شورای عالی اصلاح‌طلبان را «غیرقانونی» و «غیررسمی» می‌دانند و من هم به جهت عضویت در این شورا، پرونده قضایی دارم.

این منبع آگاه در شرایطی از معلوم‌نبودن رابطه میان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و پارلمان اصلاحات سخن گفته که «یدالله طاهرنژاد» نائب‌رئیسه کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، هفته گذشته در گفتگویی با خبرنگاران، اظهار داشت: پارلمان اصلاحات، نهاد بالادستی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خواهد بود.

خبرنگاری برای کسب اطلاعات بیشتر از جلسه فردای شورای عالی اصلاح‌طلبان، به سراغ «مرتضی مبلغ» و «سیدمعروف صمدی» از اعضای این شورا رفت اما این دو چهره، با بیان جمله مشترک «من نمی‌خواهم درباره این مساله صحبت کنم» محذوریت‌شان از بیان جزئیات این جلسه را اعلام کردند.

گفتنی است؛ شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در پاییز سال ۹۴ برای ایجاد انسجام میان نیروهای اصلاح‌طلب شکل گرفت. این شورا در تهیه «لیست امید» برای انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار بود. دور دوم فعالیت‌های این شورا، از شهریورماه سال ۹۵ -برای آمادگی در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال ۹۶- آغاز شد.

آغاز دور سوم فعالیت‌های شورای عالی اصلاح‌طلبان، به دلیل انتقادات گسترده گروه‌های مختلف اصلاح‌طلبی از عملکرد همراه با ابهام این شورا در تهیه لیست شوراهای شهر ۹۶، با وقفه‌ای طولانی همراه شد.

سرانجام در تاریخ ۱۲ شهریورماه ۹۷ اولین جلسه از دور سوم فعالیت‌های شورای عالی اصلاح‌طلبان برگزار شد؛ هر چند تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب، نظیر مجمع نیروهای خط امام(ره)، حزب اراده ملت ایران و حزب مردم‌سالاری، ترجیح دادند موضع تحریمی خود نسبت به جلسات این شورا را در پیش بگیرند.