به گزارش پارس نیوز، 

آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم در کشور است اظهار داشت: در امر به معروف و نهی از منکر روایات بسیار آمده و اهمیت این مسئله در آن‌ها ذکر شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه در سطح جامعه نسبت به ترحم و رسیدگی به مشکلات یکدیگر به خوبی عمل نمی‌کنیم گفت: گرانفروشی‌ها، احتکار و جمع کردن مادیات برای روز مبادا که امروزه شاهد آن هستیم، حکایت از عدم توکل بر خدا و اینکه به نوعی، امر به معروف رسیدگی به یکدیگر را به خوبی در جامعه تبیین نکردیم.

امام جمعه یزد افزود: امروزه که مشکلات مالی در کشور سبب شده که مردم با مصائب بسیار در حال گذران امور زندگی خود باشند و دشمن نیز همچنان به توطئه‌های شوم خود علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد؛ برخی شرکت‌ها در وضعیت کنونی کشور به جای اینکه نسبت به مردم احساس مسئولیت بیشتری داشته و تولیدات خود را افزایش دهند دست به احتکار، گرانفروشی، تعطیلی و ... می‌زنند که این مسائل نشان می‌دهد در زمینه امر به معروف در کشور کم کاری شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دقت نظر بیشتری داشتند خاطرنشان کرد: امروزه متأسفانه نسبت به این مسائل بی توجهی می‌شود و کوتاهی صورت می‌گیرد.

ناصری یزدی تأکید کرد: باید روحیه کمک به یکدیگر در شرایط گوناگون را باید به نحوی به صورت امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه رواج داد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد اساسی‌ترین انگیزه امام حسین (ع) برای قیام را اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: در ماه محرم و صفر در هیئات مذهبی و کاروان‌های عزاداری می‌توان به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و از این فرصت مناسب بهترین بهره را برد.

امام جمعه یزد یکی از شاخه‌های اقتصاد مقاومتی را حمایت از کالا و تولیدات داخلی دانست و اظهار داشت: ایجاد و تولید کالای ایرانی مسئله بسیار حائز اهمیتی است، ولی متأسفانه الآن در این مباحث غفلت صورت گرفت.

وی گفت: اگر به پتانسیل و ظرفیت جوانان ایرانی توجه می‌شد بدون شک در همه عرصه‌ای موفقیت به وجود می‌آمد و هیچ نیازی به خارج از کشور نداشتیم که متأسفانه به این استعداد‌ها توجه آن‌چنانی نشد و بی توجهی به آن، مشکلات کنونی را ایجاد کرد.

ناصری یزدی به اهمیت شناسایی استعداد‌ها در دانشگاه‌ها اشاره و تأکید کرد: با شناسایی استعداد و ظرفیت‌ها در دانشگاه‌ها نمی‌شد که فردی پس از سال‌ها تحصیل به عنوان یک فرد بیکار و بی استعداد به جامعه وارد شود بلکه به عنوان یک انسان کارآزموده و کار بلد برای موفقیت خود و کشورش تلاش می‌کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه مشخص نیست که چرا عده‌ای در کشور به سمت صنایع دیر بازده با مخارج سنگین می‌روند افزود: این افراد می‌توانند این سرمایه‌های خود را در مسیر صنایع زودبازده مصرف کنند تا نتیجه و بازدهی بهتر و سریع‌تری داشته باشد.

امام جمعه یزد ایجاد صنعت پوشاک در کشور را بسیار مؤثر دانست و اضافه کرد: با راه‌اندازی این صنعت، بسیاری از افراد تحصیل کرده و بیکار را می‌توان جذب و تولید داخلی و حمایت از آن را از همین جا شروع کرد.