به گزارش پارس نیوز، 

نادر قاضی‌پور امروز اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت اهداف مختلفی را دنبال می‌کرد، ولی متاسفانه به دلیل عدم اجرای درست این طرح هیچ یک از مشکلات حل نشد.

وی افزود: افزایش قدرت پاسخگویی نظام سلامت به آحاد مردم، کاهش پرداخت مستقیم هزینه خدمات درمانی توسط مردم و کاهش خانواده‌هایی که به خاطر پرداخت هزینه سلامت دچار مشکلات مضاعف شده‌اند از جمله اهداف طرح تحول نظام سلامت است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اهتمام برای رسیدگی سریع‌تر به بیماران اورژانسی، افزایش زایمان طبیعی در مناطق مختلف کشور و ... را از جمله اهداف دیگر این طرح عنوان کرد و گفت:، ولی متاسفانه هیچ کدام ازاین موارد تحقق نیافت.

وی اعمال سیاست‌های جمعیتی را از جمله بخش‌های دیگر این طرح عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود درآمد پایدار، عدم تکافوی امکانات و دارو‌های مورد نیاز اجرای طرح فوق ناموفق بوده است.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: بچه دار نشدن بانوان بالای ۳۵ سال، تاکید بر فاصله پنج ساله بین فرزندان، الزام به داشتن حداکثر ۳ یا چهار فرزند و ... سیاست‌هایی بود که دهه ۶۰ در کشور اجرایی شد که آثار آن هنوز هم باقی مانده است.

وی به تبلیغات محیطی مربوط به سیاست‌های جمعیتی سال ۶۳ و ۶۲ اشاره کرد و بیان داشت: بر روی بنر‌ها و بیلبورد‌ها تصویر یک زن چادری با هفت بچه بدقیافه را ترسیم می‌کردند در حالی که بانوان با پوشش متفاوت را با دو کودک شاداب نقش می‌زدند.