به گزارش پارس نیوز، 

محمّدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز(چهارشنبه ۱۴ شهریور) در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ما به دنبال دشمن تراشی برای خود نیستیم بلکه به دنبال صراط مستقیم قرآن و اسلام هستیم و این ذات انقلاب اسلامی است، و وقتی چنین نگاهی داشته باشیم، حتماً تهدید و تحریم هست تا ما را از صراط مستقیم دور کنند.

وی افزود: ما به دنبال یک حیات معنوی برخاسته از فرهنگ اسلامی هستیم و امروز می‌بینیم که در دو عرصه با ما می‌جنگند؛ یکی اقتصادی و دوم عرصه رسانه ای و جنگ روانی. هدفشان هم منصرف کردن ما از آرمانهای انقلاب است.

قالیباف با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با دستاویز قرار دادن برخی ناکارامدی‌ها ما را از آرمان‌های انقلاب دور کنند، اظهار داشت: امروز با افتخار باید از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم. چرا باید در برخی محیط‌ها و نشست‌ها بشنویم که ما نسبت به آرمان‌طلبی خود و استقلال و عزّت امروز خود پاسخی نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز در همین کشورهای اطراف، دولتها با یک اخم و بالا و پایین کردن عوارض تغییر می‌کنند. امروز با یک توییت استقلال کشورها در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

وی افزود: کجای دنیا این گونه است که افراد در هر سطحی هر حرفی بخواهند بگویند، حتی برخی تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند به گونه ای که به نظر می‌رسد گاهی آزادی در ایران به هرج و مرج نزدیک می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه اسلام سیاسی امام راحل، امت اسلامی را آنچنان انسجامی بخشید که در جنگ‌های ۳۳روزه و حوادث عراق و سوریه ، برنامه‌های آمریکا را بر هم زدند، تصریح کرد:

امام راحل می‌گفتند که دور کردن غربزده ها از کشور کار سختی است. چرا در چهل سالگی با افتخار کارنامه خود را بالا نبریم و نگوییم که در این حوزه‌ها عالی بوده‌ایم؟

وی ادامه داد: هر چالشی که امروز در کشور داریم در حوزه کارکردهاست و ربطی به آرمان‌های انقلاب ندارد.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه دشمن برای وارد کردن فشار روحی- روانی می‌کوشد از این ناکارآمدی‌ها بهانه تراشی کند و مردم را ناامید کند، اظهار داشت: این شعار «پوشک،موشک» یک جنگ روانی است که بگویند مردم اینها پول برای موشک دیگران را دارند اما برای پوشک کودکان شما ندارند.

قالیباف ادامه داد: ما در این چهل سال هم به تکلیف عمل کردیم و هم نتیجه محور بودیم، اما در مرحله دولت‌سازی درجا زده ایم، منظورم هر سه قوه است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عملکردی دو ضعف جدی داریم؛ یک ضعف ساختاری و دو ضعف مدیریتی که دومی در اولویت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز گرفتار جنگ اقتصادی هستیم و ارز هر روز یک قیمت دارد، تصریح کرد: اگر مقایسه ای با دهه اول انقلاب انجام دهیم می‌بینیم که آن زمان هم خیلی شرایط قابل پیش‌بینی نبود.

قالیباف ادامه داد: مشکلات کشور راه‌حل‌های روشن دارد؛ راه‌حل‌هایی که وعده نمی‌دهد که سه سال بعد آثارش مشخص شود بلکه راه‌حل‌هایی که سه ماه بعد مردم تاثیر آن را ببینند.

وی تصریح کرد: می‌توان کاری کرد که قیمت ارز در یک نقطه متوقف شود. آیا واقعاً تأمین کالاهای مورد نیاز مردم شدنی نیست؟ آیا پوشک مورد نیاز را نمی‌توان تأمین کرد؟ آیا در کوتاه مدت نمی‌توان راهی برای جلوگیری از له شدن خانواده های ضعیف تدوین کرد؟

قالیباف افزود: البته که می‌شود نهایتاً تا آخر همین امسال حداکثر راه‌حل‌هایی برای سامان دادن وضع موجود تدوین کرد.

وی با بیان اینکه در بانکها بیش از ۴۰۰ میلیون حساب وجود دارد در حالی که جمعیت ما ۸۰ میلیون است، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد سودهای سپرده های بانکی به ۴ درصد از مردم صاحبان حسابها تعلق می‌گیرد.

قالیباف ادامه داد: از یک جوان تولیدکننده مالیات می‌گیریم اما از سودهای لجام گسیخته به چند درصد مالیات اخذ نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در مالیات، صادرات، واردات، قاچاق کالا و... تا آخر عمر همین دولت می‌توان ساماندهی انجام داد.

شهردار سابق تهران با بیان اینکه ۴ درصدی‌ها هم قادرند قانون بنویسند و هم مصوبه تصویب کنند، تصریح کرد: آن‌ها می‌توانند ۲۵۶ میلیون یورو ارز دولتی بگیرند و در بازار آزاد بفروشند و به هیچکس هم پاسخگو نباشند.

قالیباف ادامه داد: همه اینها در کوتاه مدت قابل اصلاح است. یکی از راه‌ها سوق دادن نقدینگی به سمت طرح‌های نیمه تمام مزیت‌دار است.

وی افزود: با همه فشارها و تحریم‌ها قادریم که در سال ۱۴۰۰ یک ثبات ایجاد کنیم. من این بحث را مکتوب کرده ام و برای دوستانی که لازم بود فرستادم.