به گزارش پارس نیوز، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی ما ویژگی‌های بسیاری داشت. در انقلاب ما روحیه ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار و خدمت به مردم وجود داشت.

وی ادامه داد: طبیعی است که انقلاب با چنین ویژگی های ارزشمد، دشمنان بسیاری داشته باشد. برخی می گویند چرا انقلاب اسلامی به دنبال دشمن تراشی است، باید به آنها بگوییم این طبیعت انقلاب اسلامی است که با ظلم و ستم مقابله کند و به همین دلیل دشمنان با جنگ و تحریم می خواهند ما را از مسیر خود دور کنند.

قالیباف گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی دشمنان در دو عرصه با ما در حال جنگ هستند، یکی در عرصه اقتصادی و دیگری در عرصه جنگ رسانه ای؛ آنها می خواهند ما را از هدف اصلی انقلاب اسلامی دور کنند.

وی با اشاره به دستاورد های متعدد انقلاب اسلامی ایران گفت: همه دستاوردها و عملکرد انقلاب اسلامی قابل دفاع و افتخار است.

شهردار سابق تهران گفت: اگر به کشورها و حکومت‌هایی که در دنیا هستند نگاه کنید، می‌بینید آنها مدعی استقلال اقتصادی و سیاسی هستند اما با یک توئیت به هم می ریزند.

قالیباف افزود: در بعد سیاسی، مردم ما بعد از ۲هزار و پانصد سال خودشان مسئولان را انتخاب می کنند و به صورت میانگین هر دو سال یکبار، انتخابات در کشور برگزار می شود، اینها برای ما افتخار است.

وی با اشاره به جنگ دشمن در عرصه های اقتصادی و رسانه ای در دهه چهارم انقلاب گفت: عرصه اصلی جنگ آنها با ما در جنگ روانی است و مهمترین و هدف اصلی آنها این است که ما را از آرمان ها و ویژگی های انقلاب منصرف کنند.

قالیباف گفت: کار دوم اینها با حرکت اقتصادی که پیش بینی می کنند، در حوزه ناکارآمدی و اشکالاتی است که ما در عرصه های کارکردی داریم که دشمن اینها را دستاویز و بهانه برای دوری از آرمان های انقلاب قرار دهد.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی در بعد آرمان های خود در استقلال، آزادی، جمهوریت و مردم سالاری و اسلامیت خود به بهترین شکل ممکن قابل دفاع و سند افتخار ما است. چرا باید در برخی نشست ها نسبت برخی از اینها گفته شود پاسخی نداریم؟

قالیباف افزود: در استقلال کشور و مجموعه نظام های سیاسی و دولت ها کدام کشور را می توانید نام ببرید که در استقلال و عزت خود تحت کنترل و قیومت دیگری نیست، حتی کشوهایی که مدعی اند استقلال پایداری دارند دولت هایشان با یک توییت فرو می پاشند.

وی گفت: در هر چالشی که امروز در کشور وجود دارد و در برخی جاها قدرت توجیه و دفاع نداریم و نمره قبولی نمی گیریم معترض و منتقد هستیم که مشکل در مسائل کارکردی و عملکردی داریم که در برخی جاها قدرت دفاع و توجیه نداریم و نمره قبولی نمی گیریم و معترض و منتقد هستیم؛ منشا این مشکلات در مسایل کارکردی و عملکردی است و ربطی به آرمان های انقلاب ندارد.

قالیباف گفت: قبل از انقلاب اسلامی همه ارتش های عربی جمع شدند که مقابل اسرائیل بایستند اما نتوانستند اما فرهنگ اسلامی و مبارزه با ظلم به گونه ای شکل گرفت که در جنگ ۳۳ روزه هژمونی آمریکا را بهم زدند.

وی افزود: اینجا، جایی است که دشمن در جنگ رسانه ای خود در تضعیف روحیه برای اینکه اذهان را مورد توجه خودش قرار دهد می خواهد نا امیدی را به جامعه تزریق کند.

قالیباف با بیان اینکه جنگ روانی که دشمن شروع کرده به خاطر ضعف در حوزه عملکردی است، افزود: در همین حوزه عملکردی خودمان دو ضعف جدی داریم، یکی ضعف ساختاری و اداری ما و دوم ضعف مدیریتی است که در حوزه باورها و رویکردها هم باز اندیشه ها و نگاه ها موثرند.

وی گفت: در دهه اول انقلاب بحران ما بحران جنگ بود اما در دهه چهارم بحران اقتصادی است. ما آن روزها در میدان جنگ می شنیدیم که جلوی دشمن نمی شود ایستاد و ما باید با آنها حرف بزنیم. این یعنی امید ما به بیرون است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در همان دوران مردم را از حضور در دفاع مقدس منع می کردند و می گفتند جنگ برای مردم نیست. جوان ها را از عرصه دفاع مقدس دور نگه می داشتند و وقتی جوانها نباشند خلاقیت و تکنیک نیست. وقتی جوانها آمدند ما توانستیم نقشه بکشیم، موشک بسازیم و نوع دیگری از دفاع مقدس را از نوع دیگری در جهان ارایه دهیم.

قالیباف گفت: امروز دقیقا در همین دهه چهارم گرفتار جنگ اقتصادی هستیم و این همانند دهه نخست جنگ است یعنی اگر دهه نخست دفاع را با امروز در جنگ اقتصادی مقایسه کنیم مشابهت های این دو را متوجه می شویم.

وی افزود: چالش اقتصادی ما چالش بزرگی است که الان نمیدانیم سکه و ارز تا ظهر چه قیمتی دارد و امروز این مشکلات به خاطر تهاجم دشمن است.

قالیباف گفت: مشکلات اقتصادی راه حل دارد که بسیار روشن و شفاف است. راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت. یعنی امروز تصمیم می گیریم مردم ۳ ماه بعد بهبود را احساس می کنند و این وعده سر خرمن نیست. سامان دادن ارز قابل انجام است که حداقل در یک نقطه بایستد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان ثبات در بازار اقتصادی در یک ماه امکان پذیر است، ادامه داد: توزیع و کنترل عرضه در این شرایط قابل انجام است و در شرایط سخت و تورمی امروز حداقل ۶ میلیون خانوار ما زیر این تورم له می شوند آیا ما نمی توانیم در کوتاه مدت چاره ای بیاندیشیم؟ من می گویم این کشور این ظرفیت را دارد و می شود.

وی رشد نقدینگی را پاشنه آشیل همه مشکلات دانست و گفت: آیا برای رشد نقدینگی نمی شود تعیین تکلیف کرد؟ در سال حدود ۳۳۰هزار میلیارد تومان سود پول به صاحبان سرمایه داده می شود و هیچ مالیاتی برای اینها وجود ندارد.

قالیباف ادامه داد: بیش از ۴۰ میلیون حساب بانکی وجود دارد. وقتی آنها را آنالیز می کنیم متوجه می شویم این ۳۳۰ هزار میلیارد تومان سود متعلق به یک درصد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: کسی که چند ده میلیارد سپرده دارد مالیاتی نمی دهد اما از یک جوان تحصیل کرده که فلافل فروشی زده بیشتر از درآمدش مالیات میگیریم بعد این را هم پای انقلاب می نویسیم.

قالیباف افزود: اگر با این نظام اداری متورم که تحت تاثیر سرمایه داران افراد فاسد باشد برخی ها می توانند ۲۵۶ میلیون یورو در همین اردیبهشت و خرداد ارز بگیرند و ۱۲ هزار تومان بفروشند. به نظرم ظرفیت های اصلاحی سیستم وجود دارد.

قالیباف افزود: اگر با این نظام اداری متورم که تحت تاثیر سرمایه داران افراد فاسد باشد برخی ها می توانند ۲۵۶ میلیون یورو در همین اردیبهشت و خرداد ارز بگیرند و ۱۲ هزار تومان بفروشند. به نظرم ظرفیت های اصلاحی سیستم وجود دارد.

وی گفت: من به شما اطمینان می دهم که راهکار اقتصادی داریم و این شرایط به سرعت قابل کنترل است ما قادریم در سال ۱۴۰۰ که پایان همین دولت است با همین فشارها و تحریم ها یک ثبات پایدار به وجود آوریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از بحث جنگ رسانه ای دشمن غفلت نکنید. در حوزه اقتصاد دو نگاه وجود دارد یک نگاه می گوید اقتصاد راه حل اقتصادی دارد و یک نگاه می گوید اقتصاد راه حل سیاسی دارد.

وی افزود: من به عنوان یک شهروند و خدمتگزار عرض می کنم ما امروز راهکار اقتصادی داریم و مشکل اقتصادی مان را به نگاه با درون می توانیم حل کنیم آنهایی که دنبال راهکار سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی هستند اشتباه بزرگی می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز وظیفه ما یعنی اینکه هر کسی که مردم و ایران و اسلام را دوست دارد باید همه از این دولت برای تحقق حل مشکلات اقتصا دی کمک کنیم تا حل شود. بنده که مواضع سیاسی ام نسبت به این دولت روشن بوده و هست . همه باید همه دست به دست هم بدهیم.