به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در جلسه امروز ماده ۷ طرح نحوه اداره و نظارت بر صدا و سیما که پیش از این برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع شده بود مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در ا. ین ماده وظایف هیات امنای سازمان صدا و سیما مشخص شد که از جمله آن می‌توان به تصویب راهبرد‌ها و سیاست‌های کلی سازمان، تصویب برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت یکساله سازمان توسط هیات امنا اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: تصویب ضوابط کلی نظارت به ارزشیابی عملکرد واحد‌های مختلف سازمان، تدوین ضوابط کلی آرایش رسانه‌ای سازمان در حوزه ملی، منطقه‌ای و برون مرزی، تصویب بودجه سنواتی سازمان، تصویب تشکیلات سازمان، تصویب ضوابط اجرایی، مالی، معاملاتی و استخدامی از دیگرمواردی بود که به عنوان وظایف هیات امنای سازمان صدا و سیما به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: همچنین در جریان بررسی و تصویب تبصره این ماده اعضای کمیسیون مصوب کردند اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما می‌توانند بدون حق رای در جلسات هیات امنای صدا و سیما شرکت کنند.