به گزارش پارس نیوز، 

محمد دهقانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «پارس» درباره رویکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استیضاح برخی از وزرای دولت که موردانتقاد برخی از جریانات حامی دولت و بعضاً اصلاح‌طلبان قرارگرفته است اظهار کرد: «مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت طبق وظیفه قانونی خود باید در جهت تحقق مطالبات و خواسته‌های مردم اقدامات لازم را انجام دهند ازاین‌رو آنچه این روزها در مجلس نسبت به رویکرد دولت صورت می‌گیرد عین خواسته مردم است».

وی تصریح کرد: «وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط امروز کشور به‌خوبی گویای این است که دولت در جهت اجرای رویکردهای اقتصادی خود در حوزه‌های مختلف با مشکل روبه‌رو است و متأسفانه برخی از وزرا نیز عین خیالشان نیست».

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی خاطرنشان کرد: «چطور ممکن است وضعیت صنعت و بخش تولید ما دچار رکود شوند و وزیر صنعت از این موضوع اطلاع نداشته باشد لذا قطعاً وزیری که نسبت به امور وزارتخانه خود و زد و بندها و فسادهایی که وجود دارد بی‌تفاوت است سرکار نباشد بهتر است».

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد: «متأسفانه آنچه بیش از بیش در شرایط امروز کشور مردم را رنجیده‌خاطر می‌کند عدم پاسخ‌گویی شفاف و دقیق مسئولان و دولتمردان به مردم است روندی که در اظهارات رئیس‌جمهور محترم در روز حضور در مجلس هم به چشم می‌خورد و نتیجه‌ای جز این نداشت که نمایندگان ملت از پاسخ‌های روحانی قانع نشدند».

دهقانی با اشاره به اینکه مجلس و نمایندگان هیچ خصومت و دشمنی با دولت ندارند تأکید کرد: «ما همه تلاش و همت خود را در مجلس شورای اسلامی به کار بستیم تا با تدوین و تهیه قوانین بسترهای لازم را برای عملکرد مؤثر دولت در حوزه اقتصادی فراهم کنیم ولی متأسفانه برخی دولتمردان هنوز در خواب زمستانی‌اند و گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات مردم ندارند».

وی تصریح کرد: «با توجه به خروج آمریکا از توافق برجام و تحریم‌هایی که قرار است دوباره علیه ایران اتخاذ شود قطعاً شرایط و اوضاع کشور ایجاب می‌کند که ما با رویکردهای دقیق‌تری در حوزه‌های اقتصادی وارد عمل شویم تا بتوانیم به‌مانند همیشه در جهت مقابله با تحریم وارد عمل شویم».

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تأکید کرد: «اینکه متأسفانه برخی دولتمردان با اظهارات ناامیدکننده ملت را از وقوع تحریم‌های جدید نگران کردند و موجبات ناآرامی در کشور را فراهم کردند قطعاً اقدام مناسبی نیست چراکه جمهوری اسلامی ایران همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اعمال شدیدترین تحریم‌ها روبه‌رو بوده است ولی از پس مشکلات برآمده است».

دهقان با اشاره به نابسامانی‌هایی که در عرصه خودرو و بسیاری از کالاهای دیگر در کشور وجود دارد تأکید کرد: «چطور ممکن است وزیر محترم صنعت از وضعیتی که در بازار خودرو حاکم شده است بی‌خبر باشد و اگر در واقعیت این‌طور باشد واقعاً جای تأسف دارد».

وی تصریح کرد: «خودرویی مثل پراید که از کیفیت پایینی برخوردار است امروز باقیمت بیش از ۴۰ میلیون در بازار عرضه می‌شود و این قطعاً روا نیست ملتی که با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند با این دست از مسائل نیز دست‌وپنجه نرم کنند».

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تأکید کرد: «آنچه امروز از سوی نمایندگان در بحث استیضاح وزرا صورت گرفته است عین خواسته مردم است و ما به‌عنوان نمایندگان ملت قطعاً نمی‌توانیم در برابر مشکلات و البته سوء مدیریت‌هایی که وجود دارد سکوت کنیم و فکر کنیم که هیچ اتفاقی در کشور در حال رخ دادن نیست».