به گزارش پارس نیوز، 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در صفحه توئیتر خود به فضاسازی جدید رسانه‌های غربی درباره انتقال موشک‌های بالستیک ایران به عراق واکنش نشان داد.

پمپئو در صحفه توئیتر خود نوشت: «عمیقا نگران گزارش‌های مربوط به انتقال موشک‌های بالستیک ایران به عراق هستیم. اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، این به معنی نقض آشکار حاکمیت عراق و قطعنامه ۲۲۳۱ (قطعنامه ضامن برجام) شورای امنیت خواهد بود. این بغداد است که باید تعیین کند چه چیزی در عراق اتفاق می‌افتد، نه تهران.»

روز گذشته برخی رسانه‌های غربی از جمله رویترز مدعی شدند ایران به متحدان خود در عراق موشک‌‌های بالستیک داده است تا ظرفیت‌های آنها را به منظور ایجاد بازدارندگی علیه حمله به منافعش در منطقه و ایجاد امکانات مقابله با دشمنان منطقه‌ای توسعه دهد. پایگاه آمریکایی بیزنیس اینسایدر نیز در ادامه ادعا کرد که با این کار، اسرائیل و عربستان در تیررس موشک‌های ایران قرار گرفته‌اند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (شنبه) ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده اخیر درباره انتقال موشک‌های بالستیک ایران به عراق، گفت: «این ادعاها واهی، بی‌معنی و مضحک هستند؛ اخباری کاملا کذب و مضحک که هدفی جز تحت تاثیر قرار دادن روابط خارجی ایران، به خصوص روابط با همسایگان ندارند.»