به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این خبرگزاری در ادامه با اذعان به اهمیت فوق العاده موضوع برنامه هسته ای کشورمان به عنوان یک مسئله ملی و نمادی از غرور و توان ایران اسلامی می افزاید" ممکن است نامزدهای ریاست جمهوری متفاوت از یکدیگر باشد اما آنها در تعقیب برنامه" صلح آمیز" هسته ای با یکدیگر اشتراک نظر دارند. "

این خبرگزاری با اذعان به ادامه پیشرفت برنامه هسته ای کشورمان می افزاید" هر شخصی که در انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) پیروز میدان شود قطعا برنامه هسته ای ایران و غنی سازی اورانیوم را با همان روند قبلی ادامه خواهد داد. در این میان رهبری ایران نیز تعیین کننده اصلی جهت و مسیر برنامه هسته ای ایران هستند. قدرتهای غربی همواره اتهاماتی را علیه برنامه هسته ای ایران وارد ساخته اند اما ایران این مسئله را تکذیب کرده و اظهار داشته که برنامه هسته ای اش ماهیت" صلح آمیز" دارد. در این میان" فریدون عباسی" رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز اظهار داشته است" قطعا نتیجه انتخابات ایران بر مسئله برنامه هسته ای تاثیری نخواهد گذاشت. "

  در ادامه با اشاره به هراس کشورهای غربی از حمله نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته ای کشورمان و تبعات این مسئله برای خودشان می افزاید" آمریکا و رژیم صهیونیستی هر دو از انجام عملیاتی نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران هراس دارند چرا که می دانند این اقدام سبب توقف برنامه هسته ای ایران نخواهد شد. "

خبرگزاری فرانسه با اذعان به حسن نیت کشورمان در مذاکرات هسته ای می افزاید" از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون ایران نه تنها با آژانس بین المللی انرژی اتمی بلکه با سایر قدرتهای جهانی نیز به منظور حل مسئله برنامه هسته ای ایران همکاری کرده است. همچنین ایران عضو پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی (ان پی تی) است که به آن کشور حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای برای مصارف پزشکی و درمانی و تولید برق را می دهد. رهبری ایران نیز همواره تاکید کرده اند که برنامه هسته ای آن کشور با مقاصد صلح آمیز دنبال می شود. ایشان همچنین با صدور فتوایی اظهار داشته اند که ساخت و استفاده از سلاح هسته ای از دیدگاه دین مبین اسلام" گناه" محسوب می شود و اقدامی حرام است. "

در ادامه می نویسد: آمریکایی ها نیز دریافته اند که هر فردی که رییس جمهور آینده ایران شود با عزم و اراده ای مضاعف به پیشرفت هسته ای ایران ادامه خواهد داد و در این باره می افزاید" جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اظهار داشت که دولت آمریکا بر این باور نیست که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بر روند برنامه هسته ای ایران تاثیری نخواهد داشت و در این باره به خبرنگاران گفت" دولت آمریکا انتظار ندارد که نتیجه انتخابات در ایران تغییری در محاسبات اساسی ایران از برنامه هسته ای اش ایجاد کند. "

  در ادامه با ذکر نظرات نامزدهای ریاست جمهوری کشورمان در مورد برنامه هسته ای نتیجه می گیرد که تمامی نامزدها بر سر لزوم ادامه برنامه هسته ای" صلح آمیز" ایران اتفاق نظر دارند و در این باره می افزاید" برای مثال، " علی اکبر ولایتی" وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشته که ایران به مذاکرات هسته ای بدون" هرگونه عقب نشینی از فناوری هسته ای" خود ادامه خواهد داد. وی همچنین اظهار داشته است" مقام معظم رهبری فرموده اند که به حفظ فناوری هسته ای متعهد هستند و هر کسی که رییس جمهور آینده شود نیز باید از چنین سیاستی دنباله روی نماید. "

" حسن روحانی" مذاکره کننده هسته ای پیشین ایران و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری نیز در با اشاره به انرژی هسته ای ایران اظهار داشته که" غنی سازی حق مشروع و قانونی" ایرانیان است.

" محسن رضایی" فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آن کشور نیز با تاکید بر حق مسلم هسته ای ایران اظهار داشت که با ادامه" روند مذاکرات می توان تاثیرات منفی تحریم ها را خنثی کرد. "

" محمد باقر قالیباف" شهردار تهران و نامزد کنونی انتخابات نیز موضعی مشابه سایر نامزدهای ریاست جمهوری اتخاذ کرده و اظهار داشته است" موضوع هسته ای یک مسئله ملی است که هر دولتی می بایستی آن را ادامه دهد. "