به گزارش پارس نیوز، 

پرویز سروری"دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی" در گفتگو با«پارس»، در پاسخ به این پرسش، "چرا نمایندگان از اظهارات رئیس‌جمهور در مجلس قانع نشدند؟"، گفت: «مردم توقع دارند دولت نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام عملی انجام دهند. از طرف دیگر احساس می‌شود دولت روند موجود را قابل‌قبول می‌داند ازاین‌رو اقدام عملی جهت رفع مشکلات مردم صورت نمی‌دهند».

وی بابیان اینکه رئیس‌جمهور قائل نبود که چنین مشکلاتی وجود دارد و به روند موجود ادامه داد، افزود:«حفظ روند موجود منجر به سؤال نمایندگان از روحانی شد و نمایندگان مردم روز گذشته از همه توضیحات رئیس دستگاه اجرا 80 درصد آن را  نپذیرفتند و فقط 20 درصد پذیرفته شد».

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب انقلابی با اشاره به نتیجه جلسه سؤال از رئیس‌جمهور، بر تغییر رویکردهای دولت تأکید کرد و اظهار داشت: «آنچه روشن است وضعیت مسکن و نوسانات ارز به‌شدت به اقتصاد آسیب می‌زند و تهدید علیه کشور به وجود می‌آورد به همین دلیل باید رئیس‌جمهور متوجه شده باشد که نظر مردم توسط نمایندگان به او ابلاغ شد و این روند را قابل‌قبول نمی‌دانند بنابراین رئیس‌جمهور باید رویکردهایش را تغییر دهد».

سروری تصریح کرد: «رئیس‌جمهور باید سریعاً نسبت به ترمیم تیم اقتصادی دولت اقدام کند؛ رویکردهای حاکم در دولت در حوزه‌های ارز، طلا، مسکن خودرو نیاز به تغییر و اصلاح دارد و اقتصاد مقاومتی هم باید در صدر اقدامات قرار دهند».

وی بابیان اینکه مسئولان اجرایی باید واقع‌نگر باشند، گفت: «رئیس‌جمهور باید تلاش کند وضعیت موجود همان‌گونه که هست ببیند، برای حوزه اقتصاد تیم مقتدر معرفی کند و رویکردهای خود را نیز تغییر دهد تا بدین‌وسیله وضعیت موجود به وضع مطلوب تغییر پیدا کند».

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: «بنده وقتی خود را جای نمایندگان مجلس می‌گذرام از آن 20 درصد هم قانع نمی‌شوم چون توضیحات رئیس‌جمهور قابل‌قبول نبود و او دائماً روند را طبیعی و عادی می‌دانست. رئیس‌جمهور احساس می‌کرد آمار و ارقامی که وی داده می‌شود رفع وضع موجود است درصورتی‌که این‌چنین نبود به همین دلیل اظهارات «روحانی» در صحن مجلس خیلی قانع‌کننده نبود».

سروری با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور نتوانست افکار عمومی و نظرات نمایندگان را قانع کند،افزود: «امروز دیگر باید برای رئیس‌جمهور روشن‌شده باشد روندی که دولت در پیش‌گرفته روندی نیست که منجر به اصلاح وضع موجود شود».

وی در پاسخ به این سؤال" پس از جلسه طرح سؤال از رئیس‌جمهور توسط مجلس چه انتظاری از دولت می‌رود؟ "، اظهار داشت: «توقعات از دولت خیلی متفاوت است؛ مجلس که از نظر امام خمینی(ره) در رأس امور است نسبت به سخنان رئیس‌جمهور واکنش بسیار قاطع و جدی نشان دادند بنابراین رئیس‌جمهور باید در جهت ترمیم تیم اقتصادی، تغییر رویکردها و اقدامات عملی در جهت رفع وضع موجود وارد شود».

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در مجالس هفتم و هشتم نماینده مردم تهران بود در پاسخ به این پرسش"پس از جلسه سؤال از رئیس‌جمهور، استیضاح وزیر صنعت هم تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد به نظر شما با این استیضاح‌ها تیم اقتصادی دولت بهبود پیدا می‌کند؟"، تأکید کرد: «نگرانی بنده هم همین است، رئیس‌جمهور وعده کرده بود تیم اقتصادی تغییر می‌کند اما این کار را نکرد و تغییرات صرفاً محدود شد به تغییر سخنگوی دولت که اصلاً محلی از اعراب ندارد».

سروری افزود: «کار به‌جایی رسید که مجلس مجبور شد جراحی کند، این جراحی‌ها هرچند توسط مجلس اجتناب‌ناپذیر شده اما چون رئیس‌جمهور به این باور نرسیده باز با مشکل مواجه خواهیم شد».

وی با به این اینکه اگر افراد هماهنگ و هم‌نظر با نگاه اقتصاد مقاومتی شکل نگیرد، وضع بدتر از وضع موجود می‌شود، گفت: «اگر تیمی مثل همین تیم بخواهد بر سرکار گمارده شود حتماً گسستی بین مجلس و دولت ایجاد خواهد شد و به‌شدت در شرایط کنونی می‌تواند نگران‌کننده باشد».

این فعال سیاسی گفت: «امیدواریم رئیس‌جمهور دیگر به این باور رسیده باشد که تیم اقتصادی هماهنگ و هم‌افزا نیست و باید تیم همراه و هم‌افزا با رویکرد جهادی و انقلابی و اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد».