به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سخنرانی خود در تبریز، با بیان اینکه" امروز تنها دشمن ما یک چیز است و آن سوءتدبیر در اداره کشور است" ، خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم بدهیم و اجازه ندهیم نخبگان و پیشکسوتان و اندیشمندان و جوانان باسواد و اندیشمند ما در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای این کشور احساس انزوا کنند و به حاشیه بروند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما علمای بزرگ، علامه ها، شهدا، جوانمردان بزرگ، غیرت، عزت، صداقت و وفا را در آذربایجان دیدیم اظهار کرد: اگر منصف باشیم و از مشروطه تا امروز به تاریخ آذربایجان نگاهی کنیم می بینیم ملت ایران به آذربایجان مدیون هستند. افتخار آذربایجان این به حساب می آید که در هر عرصه ای معروف به شهر اولین هاست. ما حداقل اگر دلاوری های ستارخان، باقرخان و حوادث مشروطه را به چشم خود ندیدیم و همراه آنها نبودیم، ولی در دوران دفاع مقدس همت و غیرت این مردم را در شهید باکری ها و شهدای بزرگ این خطه دیدیم و افتخار کردیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم خطاب به مردم تبریز گفت: این شهر ظرفیت های زیادی دارد و برای پیشرفت باید به همت شما مردم و شما جوانان، دست به دست هم دهیم و مشکلات کشور را از جمله گرانی و بیکاری مرتفع کنیم. با غیرت شما مردم تبریز، اولین و مهمترین گام ها را از همین استان برخواهیم داشت. آذربایجان سربلند یعنی ایران سربلند، ایران سربلند یعنی آذربایجان سربلند؛ یاشاسین آذربایجان.

قالیباف با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه اظهار کرد: خشک شدن دریاچه ارومیه به خاطر این است که ضعف مدیریت از چندین سال گذشته در کشور وجود داشته و امروز این نتیجه حاصل شده است. اگر امروز هر بشکه نفت را چه ۲۰ دلار و چه ۱۲۰ دلار بفروشیم، باز هم مشکلات اقتصادی خواهیم داشت؛ چراکه مشکل اصلی ما سوءتدبیر است. باید این مشکلات را جبران کنیم. در این راستا باید در بخش های مختلف مثل سلامت، کشاورزی، خدمات، مخصوصا در بخش کارگران که بسیار دچار مشکل هستند اصلاحاتی انجام دهیم تا با سرعت این نابسامانی ها را به سمت سامان ببریم.

وی تاکید کرد: من با اطمینان می گویم امروز دغدغه مردم مسایل و مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است، اما با این وجود دولت در مواردی که نباید دخالت کند دخالت کرده و در مواردی که باید دخالت کند عکس العملی نشان نداده است. به طوری که امروز اگر کارگران ما مسکن نداشته باشند، حتی اگر حقوق دو شیفت کارشان را هم بابت اجاره مسکن بدهند بازهم کم می آورند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مسکن یعنی ایجاد ۲۸۰ هزار شغل مستقیم در صنعت های مختلف، بویژه اگر این صنعت را در بخش خصوصی فعال کنیم فرصت های شغلی زیادی ایجاد خواهد شد. هیچ جای ناامیدی نیست، زیرا ما از غیرت شما مردم یاد گرفتیم که برای مشکلات نگران نباشیم. به همت شما، حماسه سیاسی شما مردم آذربایجان رقم خواهد خورد که خواسته مقام معظم رهبری و آحاد ملت است و من نیز اگر توفیق خدمت پیدا کنم به کمک شما حماسه اقتصادی را محقق خواهم کرد.

قالیباف همچنین با اشاره به اینکه چند حرف را هرگز از من نخواهید شنید ادامه داد: من متعهد می شوم و برای این تعهدم نیز از مردم خواسته ام تا صدای من را ضبط کنند که چند حرف را در دولت من نخواهند شنید. بر این اساس می گویم که از روز اول، قانون اساسی و حقوق ملت را به طور کامل اجرا خواهم کرد. این اقدام را بدون تبعیض برای اقوام، مذاهب و سلایق مختلف انجام خواهم داد. همچنین براین باورم از ظرفیت های استانی بهره ببرم به طوری که از تمرکزگرایی پرهیز کرده و مسئولیت های هر شهر و استان را به خود مسئولان و مدیران آن بخش واگذار می کنم تا تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایسنا، قالیباف همچنین در دیدار با آیت الله شبستری امام جمعه تبریز گفت: ما از امام و فقها اینگونه یاد گرفته ایم که مسایل اقتصادی هدف نیستند بلکه وسیله اند و هدف تعالی انسان است.

وی با بیان اینکه" جامعه ما باید به صورتی پیش برود که بندگی واقعی خدا در آن جاری باشد و زندگی مردم رحمانی شود" ، افزود: اگر مسایل اقتصادی هم حل نشود، تاثیرات منفی در حوزه های فرهنگی می گذارد. بر همین اساس سابقه ما هم نشان داده که با مدیریت جهادی و با نگاه فرهنگی و اجتماعی برنامه ها را پیش بردیم. به عنوان مثال تلاش کردیم شهرداری را از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل کنیم و این دغدغه های فرهنگی همواره مورد تاکید ما بوده است.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت های فرهنگی و دینی شهرداری تهران و تمجید علمای دینی همچون حجت الاسلام محسن قرائتی از اقدامات شهرداری تهران، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مساله بسیار مهمی است اما چنین مساله مهمی در جامعه فقیر زمینه اجرا پیدا نمی کند. جامعه فقیر در برابر قدرت و ثروت شکننده می شود.

قالیباف در پایان اظهار کرد: کشور ظرفیت های بسیاری دارد اما سوءمدیریت و سوءتدبیر ما را به اینجا رسانده است.

در این دیدار همچنین، امام جمعه تبریز گفت: مسایل اقتصادی امروز مورد ابتلا جامعه است و تورم و گرانی مردم را رنج می دهد، بر همین اساس محوریت مباحث کاندیداها بیشتر مباحث اقتصادی است اما در کنار این مسایل فرهنگی نیز نباید نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به شرایط تهاجم فرهنگی غرب خاطرنشان کرد: انقلاب ما رنگ و بوی فرهنگی دارد و در کنار معیشت مردم، مسایل فرهنگی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله شبستری ادامه داد: امیدواریم عزیزانی که دولت آینده را تشکیل خواهند داد در بهبود معیشت مردم و بهبود موقعیت ایران در مسائل بین المللی موفق باشند.

وی در پایان با بیان اینکه" دولت آینده باید قوی و از هر جهت ولایتمدار باشد" ، گفت: هماهنگی کامل بین قوا هم مساله مهمی است تا از این راه، مشکلات کشور در سریع ترین زمان ممکن حل شود.