به گزارش پارس نیوز، دکتر مجید سرسنگی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی وقایع دی‌ماه سال گذشته دانشگاه تهران پرداخت و افزود: تا جایی که پیگیری کردیم و اطلاع دارم وضعیت پرونده‌های دانشجویان وقایع دی‌ماه تا پایان شهریورماه جاری تعیین تکلیف می‌شود. در واقع ما در جریان وضعیت پرونده‌های این دانشجویان قرار داریم و اخیرا نیز خود بنده در چند جلسه دادگاه‌ این دانشجویان حضور پیدا کردم و خوشبختانه برخورد خوبی با دانشجویان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در خصوص پرونده‌های دانشجویان بازداشتی با مسئولان مختلف از جمله چند نفر از قضات دادگاه‌ انقلاب ملاقات‌هایی داشته‌ایم و خوشبختانه برخورد خوب و منطقی با دانشجویان ما در این دادگاه‌ها صورت می‌گیرد. امیدواریم با رأفت در خصوص این دانشجویان تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دادگاه بدوی چند نفر از دانشجویان بازداشتی وقایع دی‌ماه دانشگاه تهران برگزار شده و برخی از دانشجویان دیگر نیز منتظر برگزاری دادگاه بدوی هستند، اما هنوز احکام تجدید نظر دانشجویانی که دادگاه بدوی آن‌ها برگزار شده، نیز اعلام نشده است و امیدواریم در نتیجه قول‌هایی که به ما داده شده است وضعیت تمامی دانشجویان تا پایان شهریورماه مشخص شود.

دکتر سرسنگی ادامه داد: حدود ۴۵ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در وقایع دی‌ماه سال گذشته بازداشت شدند و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است که ۲۵ نفر از این دانشجویان به دادگاه بدوی رفته‌اند و ۲۰ نفر دیگر نیز منتظر برگزاری دادگاه بدوی هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم احکامی که تا پایان شهریورماه برای دانشجویان صادر می‌شود چه برای کسانی که به دادگاه بدوی می‌روند و چه افرادی که منتظر رأی تجدید نظر هستند، احکامی سنگینی نباشد تا آینده آن‌ها با مخاطره مواجه نشود. منتظر تبرئه بسیاری از این دانشجویان هستیم.