به گزارش پارس نیوز، 

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه بهره‌وری نیروگاه های فسیلی و سیکل ترکیبی با افزایش دما کاهش می یابد اظهار داشت: نیروگاه برق هسته ای بوشهر با افزایش دما کاهش بهره‌وری ندارد.

وی با اشاره به وارد ­مدار شدن مرحله ۲ و ۳­ نیروگاه هسته ای تا­ ۸ سال آینده، افزود: با ورود این نیروگاه ها به مدار تولید، ظرفیت تولید برق هسته‌ای کشور به ۳ درصد از کل ۵۷ هزار مگاوات برق مصرفی کشور در پیک می رسد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نیاز ساخت این نیروگاه ها به سرمایه گذاری ۱۰­ میلیارد دلاری، ‌ تصریح کرد: عمر این نیروگاه‌ها ۶۰ و ۴۰ سال نیز قابل تمدید است که با عمر ۱۰۰ ساله این نوع نیروگاه‌ها می‌توان گفت ساخت این نیروگاه‌های­ هسته ای در دراز مدت توجیه اقتصادی دارد.

کمالوندی افزود: هر میزان استفاده از برق تولیدی نیروگاه‌های هسته‌ای افزایش یابد، تولید برق پایدار نیز افزایش می یابد.

وی در خصوص تولید رادیو دارو مورد نیاز در کشور با اشاره به تولید روزانه دارو به سه روش راکتور، شتاب دهنده و FTG، عنوان کرد: هم اکنون وضعیت مناسبی برای تامین داروی مورد نیاز یک میلیون مصرف کننده کشور وجود دارد و عمده داروها به روش ­راکتور تولید می شود.

کمالوندی در پایان با اشاره به صادرات این داروها به ۱۴ کشور جهان، خاطرنشان کرد: به تازگی داروهای تولیدی در این بخش به دو کشور اروپایی نیز صادر می شود.