به گزارش پارس نیوز، 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه کمیسیون امنیت ملی مجلس و در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: آمریکا تلاش می کند با فشار و قُلدری عمل کند، اما ما کشوری قانونمند هستیم.

وزیر امور خارجه افزود: همه‌ی بنگاههای اقتصادی اعلام کردند آمریکایی‌ها از طریق اعمال فشار غیر متمدنانه سیاست‌های خود را پیش می برند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها وارد حوزه‌ای شدند که امکان موفقیت دراز مدت‌شان وجود ندارد.

ظریف با بیان اینکه ما قبل از آمریکا کمیته‌ ویژه‌ای برای مقابله با اقدامات آمریکا در شورای عالی امنیت ملی تشکیل داده بودیم, گفت: آمریکایی‌ها یک سال و نیم تلاش کردند که ایران از برجام خارج شود ولی نتوانستند و ناچار شدند به صورت یک جانبه از این توافقنامه خارج شوند و مقابل جامعه جهانی قرار گیرند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در موضوعات اقتصادی انجام شده است, بیان کرد: می‌دانیم فشار‌های زیادی روی مردم وجود دارد، اما این فشار‌ها برای آماده‌سازی بوده تا از این مرحله سخت عبور کنیم.

وی ادامه داد: دولت وظیفه دارد که مشکلات را با تلاش بیشتر حل کند و همکاران بنده در حوزه‌های اقتصادی تمام تلاش خود را برای عبور از این مرحله به کار می‌گیرند.

ظریف با بیان اینکه آنچه آمریکا انجام داد برای ایجاد یک فضای روانی علیه ملت ایران بود ؛گفت: آمریکا می‌خواهد فضای روانی علیه ایران را با قلدری به وجود بیاورد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: سفرا ونمایندگانمان ما در حوزه متمدن روابط بین‌الملل بسیار فعال هستند و هماهنگی خوبی در داخل وزارت امور خارجه وجود دارد. ما توانستیم با سایر کشور‌ها تعاملات خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جز چند کشور تابع آمریکا و یک رژیم غاصب هیچ کس از آنها حمایت نکرد؛ افزود: یک روز آقای ترامپ علیه ایران حرف می زند و یک روز آقای پمپئو؛ همه اینها نشان می دهد که سیاست های آمریکا در قبال ایران ناکام بوده است و این سیاست ماست که در فضای جهانی موفق بوده است.