به گزارش پارس نیوز، جبار کوچکی‌نژاد در دیدار خبرنگاران عضو بسیج رسانه گیلان با مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد، ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۵۰ نماینده عضو فراکسیون رسانه و مطبوعات هستند، این فراکسیون با همکاری کمیسیون فرهنگی امورات رسانه را در حوزه قانونگذاری و اجرای قانون پیگیری می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولین و نهادها در این ایام تحرک خوبی برای قدردانی از اصحاب رسانه دارند زیرا به جایگاه و نقش شما در اطلاع رسانی واقف هستند و می‌دانند که شفاف سازی شما کمک می‌کند تا از آسیب‌ها دور باشند.

رئیس فراکسیون رسانه، مطبوعات و فضای مجازی مجلس دهم گفت: قلم، اندیشه و اخبار رسانه‌ها می‌تواند به نظام جمهوری اسلامی که مورد تهاجم شدید دشمنان قرار گرفته، کمک کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دید انقلابی می‌تواند ما را از گردنه‌ها عبور دهد»، بیان کرد: با توجه به شرایط، مردم از اعمال تحریم‌ها به شدت نگران هستند و این می‌طلبد که شما به عنوان نیروهای انقلابی که در این چهل سال کمترین بهره را از این نظام بردید، انقلابی عمل کنید.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: در این مقطع کار رسانه بسیار سنگین است زیرا می‌تواند با تحلیل‌ها و گزارش‌ها جامعه را از این گردنه عبور دهد. باید به مردم امیدواری بیشتری دهیم زیرا امید از مباحث ارزشمندی است.

وی با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد، ادامه داد: سوال از رئیس جمهور فقط برای شفاف سازی است، استیضاح وزیر اقتصاد هم به این دلیل است که مجلس نگران قضایا است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه از مجلس هشتم تاکنون از هیچ استیضاحی عقب نشینی نکرده‌ام، گفت: معتقدم وقتی استیضاح و سوال را مطرح می‌کنیم باید براساس تفکر و اندیشه باشد، زیرا باید از حقوق مردم دفاع کنیم و برای همین هم قسم یادکرده‌ایم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استیضاح وزیر اقتصاد هم در ساعات آخر اعلام وصول شد، علی رغم اینکه تلاش کردیم که هیات رئیسه هر دو را با هم اعلام نکند تا استیضاح تحت الشعاع جلسه سوال از رئیس جمهور قرار نگیرد. اما باز تلاش می‌کنیم که استیضاح بعد از سوال از رئیس جمهور باشد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مجلس دو بار خود را استیضاح کرد یعنی یکبار سه وزیر را باهم به مجلس آورد که با تخلف هیات رئیسه هر سه رای آوردند و این امر نگرانی مردم را در پی داشت، ادامه داد: بار دیگر هم وزیر کار را به مجلس آورد که به سبب موضوعاتی ناچار شدیم مجلس را یک ربع ساعت تعطیل کردیم و  مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد: گاهی می‌خواهیم وزیری را استیضاح کنیم و علی رغم هفته‌ها تلاش نمایندگان اما استیضاح اعلام وصول نمی‌شود، در حالیکه استیضاح وزیر اقتصاد به راحتی اعلام وصول شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزود: هفته آینده رئیس جمهور باید به سوالات اقتصادی پاسخ دهد. زیرا رئیس بانک مرکزی بیان می کند که به رئیس جمهور اعلام کرده که ارز ۴۲۰۰ تومانی راهکار درستی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌خواستیم استیضاح وزیر اقتصاد تحت‌الشعاع سوال از رئیس جمهور قرار گیرد، تصریح کرد: ما می‌خواستیم استیضاح یک هفته عقب بیافتد تا رئیس جمهور که هفته آینده به مجلس می‌آید، کامل و جامع پاسخگوی سوالات باشد.