به گزارش پارس به نقل از مهر، حدود ۱۰ روز از آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می گذرد و با برگزاری برنامه های مختلف کاندیداها در صدا و سیما و برپایی ستادهای این کاندیداها در شهرهای مختلف شاهد گرم تر شدن تنور انتخابات هستیم.

تعداد ستادهای تبلیغاتی کاندیداها روز به روز بیشتر می شود و گسترش برنامه های تبلیغاتی رار در همه شهرها و روستاها نیز شاهد هستیم. بسیاری از مساجد صحنه حضور سخنرانان است و همایش های تبلیغاتی نیز به وفور برگزار می شود.

بنرهای متعدد کاندیداها در سطح شهر توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند. در مقابل هر یک از ستادها افرادی ایستاده اند و با توزیع زندگی نامه و بروشورهای تبلیغاتی، به حمایت از کاندیداهای خود می پردازند.

تشکیلات ستادی برخی از کاندیداها شکل گرفته است و برخی دیگر از کاندیداها نیز در حال ایجاد تشکیلات برای ستاد انتخاباتی خود در استان بوشهر هستند.

همایش حماسه سیاسی هواداران دکتر قالیباف در بوشهر

دکتر قالیباف از جمله نامزدهای انتخابات است که در استان بوشهر تشکیلات خود را به صورت گسترده ای تشکیل داده است و برنامه های تبلیغاتی آنها نیز از روزهای گذشته به صورت گسترده ای برگزار می شود.

ستادهای تبلیغاتی دکتر قالیباف در همه شهرستان های استان بوشهر تشکیل شده است.

همایش حماسه سیاسی هواداران دکتر قالیباف جمعه شب در سینما شهید آوینی بوشهر برگزار شد و رضا مقدم عضو شورای راهبردی محمد باقر قالیباف در این همایش به تبیین برنامه ها و راهبردهای دکتر قالیباف پرداخت.

دکتر الله کرم لیراوی رئیس ستاد محمد باقر قالیباف در استان بوشهر به بیان برخی از ویژگی های دکتر قالیباف پرداخت و از تغییر آرا به نفع دکتر قالیباف پس از برگزاری مناظره ها خبر داد.

حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر و رئیس شورای هماهنگی ستاد حامیان مردمی دکتر محمدباقر قالیباف در استان بوشهر نیز از بخت بالای قالیباف برای پیروزی در دور اول انتخابات خبر داد و از تبلیغ لسانی برای دکتر قالیباف خبر داد.

حضور محسن رضائی برای سومین بار در استان بوشهر

هر چند کاندیداهای ریاست جمهوری حضور چندانی در استان بوشهر نداشته اند و بیشتر تبلیغات آنها از طریق ستادهای تبلیغاتی آنها و همچنین حضور برخی از سخنرانان انجام می شود ولی محسن رضائی برای سومین بار به استان بوشهر سفر کرد و با مردم دیدار و گفتگو کرد.

رضائی در سفر یک روزه خود به بوشهر از جنوب استان وارد شد و پس از سخنرانی در جمع مردم نخل تقی و دیدار با صیادان و بازرگانان این دیار، به دیگر شهرستان ها استان بوشهر رفت و به سخنرانی پرداخت.

شهرهای نخل تقی، جم، کنگان، دیر، خورموج و اهرم از جمله شهرهایی بود که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آن به سخنرانی پرداخت و سپس به بوشهر سفر کرد و صبح روز گذشته نیز بوشهر را ترک کرد.

مهمترین موضوعات سخنرانی محسن رضائی به موضوعات اقتصادی و تشریح برنامه های دولت خود در بعد اقتصادی مربوط می شد.

آغاز کار ستاد دکتر جلیلی در بوشهر با برگزاری یک نشست

با معرفی حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان مسئول ستاد دکتر جلیلی در استان بوشهر، این ستاد کار خود را آغاز کرد.

نشست هماهنگی و پرسش و پاسخ اعضای ستادهای استانی و حامیان دکترجلیلی از کاندیداهای ریاست جمهوری جمعه شب در مسجدابوالفضل (ع) بوشهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست رابط خبری ستادهای دکترجلیلی دراستان بوشهر به بیان نکاتی در خصوص تشکیل ستادها و نحوه تبلیغات پرداخت. ایمان زنده بودی با قدردانی از فعالیت های اعضای ستادهای مردمی حیات طیبه اظهار داشت: در مدت باقی مانده تمام تلاش خود را برای تبیین اندیشه های دکتر جلیلی که همان گفتمان انقلاب است به کار خواهیم بست.

وی تاکید کرد: از هرگونه تبلیغات پرهزینه و غیرقانونی پرهیز کرده و برای تبلیغ، توانایی ها و اندیشه های کاندیدای خود را تبیین و از سخنانی که موجب تخریب دیگران شود پرهیز کنید.

برخی از حضار نیز سوالات خود را از مسئول ستاد دکتر جلیلی در استان بوشهر مطرح کردند و موسوی نژاد نیز به این سوالات پاسخ گفت. تببین برنامه ها و گفتمان دکتر جلیلی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

رئیس ستاد حسن روحانی در بوشهر منصوب شد

هم زمان طی حکمی از سوی محمدرضا نعمت زاده رئیس ستاد انتخاباتی روحانی، محمدباقر سعادت به عنوان رئیس ستاد این نامزد ریاست جمهوری در استان بوشهر منصوب شدند.

سعادت که از فرهنگیان بوشهر است، سابقه بخشداری بندر ریگ را دارد و با سمت معاونت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر بازنشسته شده است.

همچنین سعید زرین فر مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان رییس شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در استان بوشهر منصوب شد. حکم زرین فر به امضای نعمت زاده رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی رسیده است.

زرین فر مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان و از فعالان ستاد حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی در سال ۷۶ بود.

فعالیت ستادهای دکتر ولایتی در استان بوشهر

رئیس ستاد دکتر ولایتی در استان بوشهر هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساختار تشکیلاتی دکتر ولایتی در استان بوشهر از هفته پیش تشکیل شده و با انتخاب افراد کارآمد در این ستاد، تبلیغات خود را به صورت کاملا قانونی و در زمان تعیین شده آغاز کرده ایم و این تبلیغات همچنان ادامه دارد.

علیرضا یزاف با اشاره به برپایی ۱۸ ستاد دکتر ولایتی در شهر بوشهر، خاطرنشان ساخت: افراد و گروه های متعددی برای راه اندازی ستاد دکتر ولایتی در بوشهر اعلام آمادگی کردند و تا کنون ۱۸ ستاد راه اندازی شده است و تا روزهای آینده تعداد ستادهای ما در شهر بوشهر از ۳۰ ستاد نیز فراتر خواهد رفت.

وی به وضعیت ستادهای دکتر ولایتی در شهرستان ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در شهرستان های ۱۰ گانه استان بوشهر نیز ستادهای ما راه اندازی شده است و در ۳۰ شهر استان شاهد استقرار ستاد دکتر ولایتی هستیم.

رئیس ستاد دکتر ولایتی در استان بوشهر افزود: استقبال بسیار خوبی از سوی مردم نقاط مختلف استان بوشهر از آقای دکتر ولایتی صورت گرفته است و پیش بینی می کنیم شاهد تعداد آرای بالایی در استان بوشهر برای ایشان باشیم.

رئیس ستاد عارف در استان منصوب شد

جمشید شکوهی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر محمدرضا عارف در استان بوشهر منصوب شد. این حکم پیش از ظهر روز شنبه با امضای حسن رسولی رییس ستاد انتخاباتی دکتر عارف ابلاغ شده است.

شکوهی با تایید این خبر، گفت: در حال فراهم کردن زمینه تبلیغات منسجم تر این نامزد ریاست جمهوری در استان بوشهر هستیم.

جمشید شکوهی از جانبازان دفاع مقدس و نویسنده ۲۰ جلد خاطرات رزمندگان، نویسنده برتر دفاع مقدس در سال های ۸۵ و ۹۱ است. معاونت اداره کل کشاورزی استان بیش از ادغام با جهادسازندگی و مدیرکل امور اراضی استان نیز از سوابق مدیریتی وی است.

دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یعنی دکتر حدادعادل و مهندس غرضی هنوز به صورت رسمی تشکیلات خود را در استان بوشهر تشکیل نداده اند.

تبلیغات گسترده کاندیداهای شوراها/ تشکیل ائتلاف های متعدد

هر چند هنوز زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها آغاز نشده است ولی بسیاری از این کاندیداها تبلیغات خود را آغاز کرده اند و با استفاده از شیوه های مختلفی به کار تبلیغاتی می پردازند.

در روستاها و شهرهای کوچک، تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراها به صورت رودرو و برگزاری نشست های خصوصی در منازل روسای قبایل انجام می شود که البته این نوع تبلیغات در ای شهرها و روستاها اثرگذارتر از دیگر انواع تبلیغات است.

در شهرهای بزرگتر نیز کاندیداها با برگزاری نشست های بزرگتر و همچنین تشکیل ائتلاف های متعدد برای جمع آوری رای تلاش می کنند. در بوشهر گروه های مختلفی لیست ائتلاف خود را ارائه داده اند تا بتوانند تعداد بیشتری از کرسی های انتخابات را به خود اختصاص دهند.