به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی به نقل از وی گفت: دبیرکل سازمان ملل به دو طرف درگیر در شهر القصیر سوریه هشدار می دهد که هرگونه اقدام آنها زیر ذره بین کارشناسان و ناظران بین المللی است و در آینده برای اقداماتی که انجام می دهند بازخواست خواهند شد.

نسیرکی گفت: دبیرکل سازمان ملل از دو طرف درگیر می خواهد تمام تلاش خود را برای حمایت از جان غیرنظامیان در شهر القصیر به کار بگیرند و از هرگونه نقض حقوق آنها بپرهیزند.

بان کی مون همچنین از ارتش سوریه و نیز شبه نظامیان مخالف دولت این کشور نیز خواست تا هرچه سریعتر از شهر القصیر و مناطق اطراف آن خارج شوند و به موسسه های امدادی بین المللی اجازه دهند تا فعالیت های بشردوستانه خود را در این شهر از سر بگیرند.

دبیرکل سازمان ملل دولت سوریه را مسئول حفظ جان غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل ارتش از جمله القصیر دانست.

در همین حال، دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد اعلام کرد که هنوز هزاران غیرنظامی در شهر القصیر در میان درگیری ها گیر افتاده اند و نزدیک به هزار مجروح هم اکنون در این شهر به کمک های پزشکی نیاز دارد.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز نسبت به وضعیت ساکنان شهر القصیر در سوریه ابراز نگرانی کرد.

القصیر، واقع در نزدیکی مرز لبنان، اخیرا به محل درگیری میان ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان از یک سو و مخالفان مسلح دمشق از سوی دیگر تبدیل شده است. نیروهای دولتی هفته ها است که تلاش می کنند این شهر کلیدی را در اختیار خود بگیرند.

درگیری در القصیر این شهر را به حالت محاصره درآورده و صلیب سرخ می گوید این باعث شده است که ساکن القصیر به دارو، مواد غذایی و آب سالم دسترسی نداشته باشند.

یکی از مخالفان سوری نیز روز جمعه به شبکه خبری بی بی سی گفته بود که هنوز نزدیک به ۳۰ هزار تن در این شهر گرفتار هستند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیانیه ای اعلام کرد که از گزارش ها درباره گرفتاری مردم در این شهر بسیار نگران است و نیروهایش آمادگی آن را دارند که برای رساندن کمک فورا وارد القصیر شوند.

سازمان ملل و کمیته جهانی صلیب سرخ همزمان بیانیه های فوری منتشر کرده و نگرانی عمیق خود را از این موضوع اعلام کردند که نشانگر وخیم بودن وضعیت در القصیر است.