به گزارش پارس نیوز، محمد حسن‌نژاد  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران  با اشاره به بخشنامه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وزارت‌خانه اخیراً بخشنامه‌ای مبنی بر ارائه محصولات فولادی در بورس کالا با نرخ 4200 تومان داشته است.

وی تصریح کرد: طبق این بخشنامه شرکت‌های فولادی باید ورق‌های خود را با نرخ مرجع ارائه کنند که این موضوع غیرمنطقی است زیرا  قیمت ورق‌های فولادی بیشتر از این قیمت‌ها است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با تاکید بر اینکه  در حال حاضر نرخ فولاد در بازار آزاد و با توجه به نرخ جهانی بالای 5000 تومان است، افزود: فولاد در روزهای اخیر با قیمت هر کیلو 6000 تومان به دست مصرف کننده نهایی رسید که به نظر نمی‌رسد، عرضه با قیمت 4200 تومان منطقی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهام شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان متعلق به سهامداران سهام عدالت و دولت است بنابراین با دستورات اشتباه وزارت صنعت، حقوق مردم تضییع می‌شود. به دلیل اتخاذ سیاست‌های اشتباه در حال حاضر قیمت آهن قراضه در بازار از ورق و شمش تولیدی بالاتر است که این موضوع با منطق سازگار نیست و تنها با رانت‌جویی یک عده خاص سازگار است.

حسن‌نژاد اظهار داشت: در هفته آینده در مجلس از وزیر صنعت درباره مسائل مربوط به حوزه فروش محصولات فولادی سؤال می‌کنم زیرا ادامه این وضعیت، به ورشکستگی شرکت‌های فولادی که سهام آن متعلق به سهام عدالت و مردم است منجر می‌شود.