به گزارش پارس نیوز، 

دومین جلسه ستاد بودجه سال ۱۳۹۸کل کشور با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان، مدیران، مشاوران و کارشناسان این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، امینه محمودزاده رییس امور اقتصاد کلان سازمان گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و چشم‌انداز پیش رو ارائه داد.

وی با نمایش جدول و نمودار‌هایی از نرخ رشد اقتصادی، تعداد شاغلان، نرخ مشارکت، نرخ بیکاری، تورم، فاصله رشد نقدینگی و تورم، شاخص‌های رفاهی و توزیع درآمد، نرخ ارز، صادرات نفت و کالا‌های غیرنفتی و... طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ به بررسی وضعیت این شاخص‌ها برای سال آینده پرداخت.

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین راهکار و پیشنهاد‌هایی برای تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۸ با ویژگی‌های خاص ارائه کرد و گفت: بودجه منعطف با توجه به شرایط تحریمی، تقویت بودجه منطقه‌ای/ استانی، تقویت دیپلماسی اقتصادی در منطقه از جمله راه‌حل‌هایی است که می‌توان برای تهیه بودجه سال آینده پیشنهاد داد.

در ادامه این جلسه، محمدباقر نوبخت با تاکید بر خاص و ویژه بودن بودجه سال ۱۳۹۸ گفت: موضوعاتی که در جلسات ستاد بودجه مطرح می‌شود، فضا را آماده می‌کند تا با یک فهم مشترک از فضای سال ۹۸، تصمیمات خود را بر اساس پیش‌بینی واقع‌بینانه بگیریم.