رایزنی ‎ با عارف برای کناره گیری
به نفع روحانی
پارس به نقل از کیهان: رئیس ستادی موسوم به ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی از رایزنی با عارف برای کناره گیری وی به نفع حسن روحانی خبر داد.
محمد محمدرضایی نماینده اسبق اصلاح طلب مجلس در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آقای روحانی که خود را اصلاح طلب نمی داند پس چگونه می خواهید از وی حمایت کنید، گفت: مگر آقای هاشمی که مورد اقبال اصلاح طلبان قرار گرفت صرفا اصلاح طلب بود.
این فعال اصلاح طلب افزود: ما تجربه تلخ برخوردهای نسنجیده افراطی و خام مجلس ششم را با آقای هاشمی شاهد بودیم که امروز همه پشیمانند. دوستان اصلاح طلب ما گویا حاضر نیستند از تجارب تلخ گذشته درس بگیرند.
از سوی دیگر، حسن روحانی با بیان اینکه من بعد از آنکه آیت الله هاشمی از رقابت کناره گیری کرد، خدمت ایشان و سایر بزرگان رسیدم، گفت: همه آنها تأکید بر ماندن و استوار بودن من در این راه داشتند.
در همین رابطه، سایت مشرق نوشت: طرفداران حسن روحانی معتقدند در هفته آخر رقابت های انتخاباتی، هاشمی رفسنجانی به میدان آمده و حمایت خود را از حسن روحانی اعلام خواهد کرد. حامیان روحانی نحوه حمایت هاشمی را حضور در فیلم تبلیغاتی روحانی و یا صدور بیانیه می دانند.
« بهار» لفظی انحرافی است
رئیس ستاد انتخابات جلیلی اعلام کرد ما بهار را لفظی انحرافی نسبت به جامعه و دین می دانیم لذا هر شائبه ای که انتساب جلیلی به جریان های خارج از چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی است قابل قبول نیست.
در همین رابطه، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در خصوص انتسابش به حلقه انحرافی نیز اظهار داشت: ما هرگونه انحراف از ولایت فقیه را به شدت محکوم می کنیم.
وی پیشتر در جمع نمایندگان مجلس نیز در این باره گفته بود: از هر انحرافی به شدت پرهیز می کنیم و نمی توانیم بپذیریم افرادی در حکومت از آنچه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند، زاویه بگیرند.
ستادهای پورمحمدی در اختیار ولایتی
نماینده ادوار مجلس از واگذاری ستادهای انتخاباتی مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به علی اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.
سیدشریف حسینی مشاور ولایتی با اعلام این مطلب افزود: پورمحمدی شخصاً حکم داده است که تمام ستادهای استانی اش در کل کشور برای علی اکبر ولایتی فعالیت کنند و این ستادها نیز کار خود را مجدداً برای ولایتی آغاز کرده اند.
وی افزود: حزب مؤتلفه ستادی را برای ولایتی در استان خوزستان تأسیس کرده است و ولایتی نیز ستاد اصلی و مردمی در استان ها دارد لذا من برای تلفیق و هماهنگی این ستادها به استان خوزستان سفر کرده ام و برای این موضوع شورای مرکزی تشکیل شده است و آنها کار خود را بسیار محکم انجام خواهند داد.
از سوی دیگر، متن کامل سرفصل های برنامه « دولت متمم» علی اکبر ولایتی همزمان با مناظره ۸ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد.
۵۳ داوطلب برای هرکرسی شورای شهر
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان تهران اعلام کرد تاکنون هزار و? ? ? نفر تأیید صلاحیت شده اند و بدین ترتیب به ازای هر صندلی شورای شهر تهران? ? نفر نامزد وجود دارد.
حسین طلا درباره نتیجه بررسی تأیید صلاحیت های چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: نتیجه نهایی تأیید صلاحیت ها ۱۲ خرداد (امروز) به اتمام می رسد و تا ۱۳ خرداد جمع بندی های نهایی از طریق فرمانداری ها اعلام خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه هیئت های اجرایی شهرستان های استان تهران ۶۳۴ نفر رد صلاحیت شدند که از این تعداد ۶۰۰ نفر اعتراض کردند که ۳۱۴ نفر آنها تأیید شدند.
انتخابات ایران الگوی واقعی دموکراسی
استاد دانشگاه ملی تاجیکستان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران تأکید کرد: برخلاف بسیاری از کشورها که ادعای دموکراسی دارند انتخابات ایران الگوی دموکراسی واقعی است.
« سیف الله ملاجان اف» صاحب نظر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه ملی تاجیکستان با اشاره به نقش انتخابات در تعیین سرنوشت جمهوری اسلامی، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها شامل کشورهای شوروی سابق سرنوشت انتخابات عمدتا از قبل مشخص می باشد در حالی که در ایران تا آخرین لحظات اعلام نتایج مشخص نیست که چه نامزدی برنده شده است.
وی افزود: مردم ایران از راه انتخابات آزاد و شفاف تصمیم می گیرند که زمام مدیریت اجرایی کشورشان را برای یک مرحله جدید به چه کسی واگذار کنند.
توافق اعضای ائتلاف پیشرفت برای تبلیغات انتخاباتی
عضو ائتلاف پیشرفت اعلام کرد حضور ما سه نفر در ایام تبلیغات انتخاباتی امری است که با توافق ما سه نفر صورت گرفته است.
غلامعلی حداد عادل در پاسخ به این پرسش که آیا شما پیشنهاد ارائه یک نظرسنجی را به اعضای ائتلاف داده بودید یا خیر، اظهار داشت: نظرسنجی هم مطرح شده است و می تواند در کنار نظرسنجی های موجود یک نظرسنجی هم توسط ائتلاف صورت بگیرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ائتلاف یک هفته قبل از انتخابات کاندیدای مورد نظر را اعلام می کند گفت: این یکی از احتمالات است اما یک احتمال دیگر این است که هر سه نفر ما با توافق یکدیگر در عرصه بمانیم.
برای رقابت نیامدم
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من رقیب ندارم گفت: ما هشت همکار هستیم و من برای رقابت هم نیامدم.
سید محمد غرضی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی تاکید کرد: به من گفتند که به نفع کسی کنار می روی و من هم گفتم که در این موضوع نفعی نمی بینم.
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری در مورد محکومیتش در دادگاه گفت: من در دادگاه تبرئه شدم اما در روزنامه ها نوشتند طرف مقابلم تبرئه شد. در دادگاه به نفع من رای داده شد و من حاکم شدم.