به گزارش پارس نیوز، تهدید و فشار علیه کشورها و برنامه ریزی برای بی ثباتی و ناآرامی آنها، تلاش برای سقوط دولت های قانونی و راه اندازی جنگ های نیابتی در منطقه خاورمیانه و جهان تنها بخشی از کارنامه سیاه حاکمان کاخ سفید است که امروز بیش از هر زمان دیگر امنیت جهانی را با چالش های جدی مواجه کرده است.
حمله ائتلاف شکل گرفته از سوی رژیم سعودی به اتوبوس حامل کودکان در یمن آن هم با سلاح های خریداری شده از آمریکا، تنها یک نمونه از اقدامات ضدبشری واشنگتن از طریق راه اندازی جنگ های نیابتی در منطقه است.
جنایات مستمر رژیم کودک کش صهیونیستی در فلسطین و به ویژه باریکه غزه و حمایت کامل آمریکا از این اقدامات ضدبشری شاهد دیگری بر این مدعاست که منطقه و جهان در آتش سیاست های ضدانسانی کاخ سفید می سوزد.
ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه و تلاش برای ایجاد مسابقه فروش تسلیحات به این کشورها، باعث بی ثباتی شده و فشار بر کشورها برای قطع روابط اقتصادی خود با ملت ایران اکنون کشورهای جهان به ویژه متحدان اروپایی واشنگتن را با چالش جدی مواجه کرده و مجبور هستند که منافع مردم خود را در مقابل زورگویی رییس جمهوری آمریکا فدا کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خرداد ماه سال جاری در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، گفت: شکست آمریکا در صورت ادای وظایف مسئولان، قطعی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دشمنی مبنایی، عمیق و مستمر آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران تأکید کردند: شکست آمریکا در ماجرای اخیر درصورت ادای وظایف مسئولان، قطعی و بدون تردید خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی و آزمون های مهم در هر یک از این مقاطع گفتند: جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته همه مقاطع و حوادث گوناگون آنها را با قدرت و استقامت و با تدبیر پشت سرگذاشته و مقطع فعلی را نیز با قدرت و تدبیر، پشت سرخواهد گذاشت و مسیر پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.
ایشان افزودند: از ابتدای انقلاب اسلامی و در همه این مقاطع، رژیم امریکا دشمن اصلی ملت ایران بوده و از همه ابزارها و ترفندهای سیاسی، اقتصادی امنیتی، نظامی و تبلیغاتی نیز استفاده کرده است اما در همه موارد هم شکست خورده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تکرار تعبیر براندازی در صحبت های مقامات امریکایی گفتند: این تعبیر، جدید نیست و مقامات امریکایی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آن را بکار می بردند. حتی همان رئیس جمهوری که می گفت بدنبال براندازی نیستم، به دنبال براندازی بود و نیت و اهداف او نیز مشخص شد.
ایشان با تأکید بر اینکه بر اساس سنت الهی، در شکست دشمن هیچ تردیدی وجود ندارد، خاطرنشان کردند: سرنوشت رئیس جمهور کنونی امریکا بهتر از سرنوشت اسلاف خود همچون بوش و ریگان نخواهد بود و همانند آنها در تاریخ گم خواهد شد.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با فراخوانی یکپارچگی رسانه ای در برابر جنگ روانی دشمن، رسانه ها و اهل آن را امانتداران مردم دانست و تاکید کرد: ما قادریم بر جنگ روانی دشمن فائق آییم. 
روحانی در دیدار صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه ها در خط مقدم شکستن جنگ روانی دشمن هستند، گفت: درست است که همه دولت‌های آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمن ملت ایران بودند، اما دشمنی هم حد و چارچوبی دارد. ما در تاریخ قاتل کم نداشته‌ایم اما همه آنها شمر نبودند، خائن زیاد داشته‌ایم اما ابن ملجم یکی بیشتر نداشته‌ایم؛ همه دولت‌های آمریکا دشمن ملت ایران بودند، اما رییس دولت فعلی بدتر، خبیث‌تر و با نقشه‌های شوم‌تر از دولت‌های قبلی است.
روحانی با تأکید بر اینکه باید بدخواهانی را که خواست‌شان شکستن ملت ایران است، شکست دهیم، افزود: شما اصحاب رسانه باید بار سنگین مقابله با جنگ روانی دشمن را که امروز بالاتر و مؤثرتر از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ما جریان دارد، برعهده بگیرید.
جانشین سپاه قدس نیز گفت: آمریکایی ها با حضور در منطقه و به راه انداختن 2جنگ بزرگ در عراق و افغانستان و ایجاد اختلاف بین کشورها، چیزی به جز بی اعتباری و خفت کسب نکرده اند.
سردار اسماعیل قاآنی در اجلاسیه شهدای محور مقاومت استان البرز در کمالشهر کرج با بیان اینکه مجلس شهید مجلس بازخوانی و عزت یک ملت است، گفت: اگر امروز به عنوان مدافعین حریم ولایت در انقلاب توانسته ایم 40 سال شرارت همه جانبه آمریکا، اسرائیل و متحدانش را با سربلندی بگذرانیم و از تمامی توطئه ها در زمینه های نظامی، امنیتی و فشارهای اقتصادی با عزت بیرون بیاییم، به این دلیل بوده که در راه محکم خود مقاومت کرده است.
وی ادامه داد: در 15 سال گذشته هر چه دشمن هجمه اش را بیشتر کرده میزان مقاومت این ملت روز به روز افزایش یافته، ملت ایران و مسلمانان این تابلو زیبا مقاومت را بلند کرده، خیلی از انسان ها در دنیا عاشق مشی این ملت و راه آنها شده اند.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی ترین حامی مردم زیر ستم در منطقه و مخالف جدی با سیاست های استکباری دولت آمریکا، همیشه با بغض و کینه واشنگتن مواجه بوده و در 40 سال گذشته به طور مستمر تلاش کرده اند تا نظام اسلامی را متلاشی کنند که البته هر بار در برخورد با سد آهنین ملت ایران ناکام مانده و نتیجه ای جز بی اعتباری کسب نکرده اند.
تعبیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از رفتار نامتعادل دولت آمریکا شاید بهترین و رساترین عبارتی باشد که بتوان درباره سیاست تحریم کاخ سفید گفت، اینکه آمریکایی ها به تحریم اعتیاد دارند.
دولت آمریکا که از رویارویی با ملت ایران به جایی نرسید و از مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران ناامید شد، فازهای دیگری از برنامه های استکباری خود را به اجرا گذاشته و با توسل به مهره های خودفروخته منطقه ای که همواره به دنبال دمیدن بر آتش اختلافات مذهبی هستند، به تشکیل گروه های تروریستی و تکفیری اقدام کرد.
جمهوری اسلامی ایران که هدف اصلی این آتش افروزی منطقه ای کاخ سفید بود، ائتلاف قدرتمند ضدتروریسم را در منطقه شکل داد و با کشورهایی نظیر روسیه و ترکیه که منافعشان از سوی دست ساخته های تکفیری دولت آمریکا و حامیان منطقه ای آنان نظیر رژیم سعودی مورد تهدید قرار گرفته بود، وارد عرصه نبرد با تروریست ها شد که نتیجه آن غلبه بر آنان و متلاشی شدن پایگاه های تروریست ها در عراق و سوریه شد.
واشنگتن که با هزینه های هنگفت از جیب مردم آمریکا و عربستان جنگی نیابتی راه انداخته و در آن شکست خورده بود، تاب تحمل این فضاحت را نداشت و فازهای بعدی برنامه خود شامل راه اندازی جنگ اقتصادی علیه کشورهای محور مقاومت را به مرحله اجرا گذاشت.
کشورهای ایران، ترکیه و روسیه که در خط مقدم مقابله با گروهک های تکفیری در سوریه قرار داشته و شکست سنگینی را بر تروریست ها و حامیان غربی، عربی و عبری آنان وارد آوردند، امروز نقطه اصلی تمرکز جنگ اقتصادی آمریکا هستند و پروژه تحریم درباره هر 3 کشور در حال اجرا است.
جمهوری اسلامی ایران با منطق تعامل و گفت و گوی خود توانست به موفقیتی در عرصه بین المللی دست یافته و مذاکره را جایگزین منطق تهدید و جنگ کاخ سفید کند، بیش از دیگران مورد کینه دولتمردان آمریکا قرار گرفت.