به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در همایش حماسه سیاسی در جمع مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد مقدس، با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در راستای خلق حماسه سیاسی اظهار کرد: مسئله حماسه سیاسی در سال جاری از سوی مقام معظم رهبری نه تنها به عنوان یک توصیه و امر ارشادی بلکه به عنوان یک تکلیف اعلام شده است.

وی افزود: تنها موضوعی که امسال در مصاف مقابله با استکبار و قدرتمندان شیطانی دنیا در سال جاری اثرگذار بوده، وجود حماسه ای عظیم در عرصه سیاست و اقتصاد است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که پیروزی رزمندگان و حماسه آفرینان ما سبب ناامیدی دشمنان نظام جمهوری اسلامی شد؛ امروز آخرین تیر آنها رویارویی نظامی با ماست ولی این درحالی است که وقتی آنها پیروزی رزمندگان و حماسه آفرینی آنها را به یاد می آورند دیگر قدرت مواجهه و رویارویی نظامی با ما را ندارند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با ما در رویارویی اقتصادی و سیاسی هستند، تصریح کرد: در همین راستا رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری فرمان جهادی عظیمی مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را به عنوان یک تکلیف صادر کردند؛ در این مسیر هر فردی در حد و گستره و توانایی خود مکلف به این تکلیف است.

آیت الله علم الهدی با تاکید براینکه تکالیف اجتماعی همواره منوط به توانمندی ها و موقعیت های مختلف افراد است، اذعان داشت: حماسه سیاسی به عنوان یک تکلیف تابع گستره و امکانات اشخاص است بدین معنا بسیجیان مخلص و با بصیرت و نیروهای ارزشی و حزب اللهی وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

نخبگان دینی در راستای حماسه سازی سیاسی گام بردارند

به گفته وی نخبگان دینی و فعالان عرصه کانون های مساجد باید ضمن مشارکت در انتخابات داشته باشند در راستای حماسه سازی سیاسی نیز گام بردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همچنین باید نخبگان دینی و فعالان عرصه کانون های مساجد ضمن حماسه سازی سیاسی در راستای مشارکت حداکثری مردم، بینش و آگاهی های سیاسی لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: باید توجه کنید که در ابتدا مشارکت حداکثری مدنظر است چراکه دشمنان نظام بر روی این مشارکت حساب باز کردند و به تعبیر دیگری در این عرصه میزان وابستگی مردم ایران به نظام را مورد ارزیابی قرار می دهند.

دشمنان جهت رای مردم را رصد می کنند

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: از طرفی دشمنان جهت رای مردم را رصد می کنند؛ این بدان معناست که آیا برای مردم هنوز هم اصول اولیه و قطعی انقلاب ملاک است یا معیشت و گذران زندگی.

وی تاکید کرد: اگر جهت رای مردم به طرف اصول و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی نباشد برای دشمنان روزنه امیدی باز می شود مبنی بر اینکه ارزش ها کم رنگ و ساقط شده و به گونه ای مردم از آنها فاصله گرفتند.

امام جمعه مشهد افزود: جهت دادن رای مردم از سوی نخبگان دینی باید به صورت گفتمان فکری باشد نه گفتمان تشخیص.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه آیه قرآن کریم اظهار کرد: برای انتخاب اصلح باید سه آیه قرآن را مقابل خود قرار داده و محور و معیار انتخاب را این آیات بگذارید.

۳ شاخصه اصلی رئیس جمهور آینده به روایت آیت الله علم الهدی

وی اضافه کرد: خداوند در قران کریم آورده که همه دین روی کره زمین برای خدا است تا مرز فرج و ظهور امام زمان (عج) ؛ استکبارستیزی را ادامه دهید تا فتنه نباشد و همه دین برای خدا باشد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: این آیه بدان معناست که اگر موضع استکبارستیزی ما کم رنگ شود آن جا، پایگاه فتنه ظهور پیدا کرده و مجالی برای فتنه است.

وی با اشاره به برخی افراد که شعار جمهوری ایرانی سر داده اند، اظهار کرد: روزی افرادی در کشور شعار جمهوری ایرانی سر دادند ولی امروز بدانند که مردم ایران با بصیرت و آگاه هستند بنابراین اگر بار دیگر این شعار را سر دهند با تودهنی شدیدی از سوی مردم با بصیرت ایران روبرو می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: امروز شاهدیم برخی از نامزدهای ریاست جمهوری بیان می کنند که باید با دنیا آشتی کنیم؛ مگر با دنیا قهریم یا اینکه از نظر شما دنیا آمریکا و اتحادیه اروپا است.

آشتی با آمریکا و اتحادیه اروپا، دست برداشتن از موضع استکبارستیزی است

وی با بیان اینکه این گونه سخنان، حر ف های خطرناکی است و تنها افراد لائیک و ضد ارزشی را به خود جذب می کند، یادآور شد: در واقع آشتی با آمریکا و اتحادیه اروپا، دست برداشتن از موضع استکبارستیزی است و اگر روزی دست به آشتی دهیم قطعا آن زمان همان روز ظهور فتنه در کشور است؛ نباید فراموش کنیم که استکبار به کمتر از جان دادن و جان گرفتن و نابودی دین ما راضی نمی شود.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور آینده باید در استکبار ستیزی و مقاومت در برابر استکبار تجربه خود را نشان داده باشد؛ از دیگر شاخصه ها این بوده که وی از طبقه متوسط به پایین جامعه بوده و حتی بستر زندگی و جریان حامی او نیز از همین قشر باشند.

جریان حامی رئیس جمهور آینده از قشر متوسط به پایین جامعه باشد نه خوش گذران

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه باید جریان حامی رئیس جمهور آینده از قشر متوسط به پایین جامعه و متدین ها و متعبدها باشد نه قشر خوش گذران، اذعان داشت: باید رئیس جمهور آینده در ولایت پذیری امتحان داده باشد نه اینکه تنها شعار ولایت سر دهد.

امام جمعه مشهد متذکر شد: نباید این فرد در مقام تابعیت از ولایت کوچکترین تردیدی در کار خود نشان دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: حال شما نخبگان دینی و فعالان عرصه کانون های مساجد بر اساس این آیات قرآن و شاخصه ها، مصداق را شناسایی کرده و معرفی کنید؛ البته نباید از یاد ببریم که مشارکت حداکثری مردم و تولید جهت مشارکت مردم بسیار حائز اهمیت است و از طرفی در مقام تعیین جهت سه آیه قرآن مقابل شما قرار دارد.