به گزارش پارس ، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی « یو اس ای تودی» ، وقوع حداقل سه گردباد شدید در شهر « اوکلاهما» شب گذشته (جمعه) به مرگ حداقل ۵ نفر منجر شد.

در این خبر آمده است که هنگام وقوع تند باد در یک بزرگراه بین ایالتی که حدود ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت محلی اتفاق افتاده است، مردم در وسایل نقلیه خود گرفتار شده بودند.

یک مادر به همراه فرزندش به دلیل غلتیدن ماشین کشته شدند و جسد آنها در نزدیکی وسیله نقلیه اشان پیدا شده است.

خبرگزاری « آسوشیتدپرس» در پوشش این خبر نوشت که ۵۰ نفر در پی وقوع این تند باد شدید زخمی شدند که حال ۵ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. علاوه بر این، چندین نفر نیز مفقود شده اند.

وقوع یک تند باد در شهر « مور» اوکلاهما گزارش شده است که پیشتر در تاریخ ۲۰ ماه مه سال جاری میلادی نیز وقوع تند باد شدید در آن منجر به مرگ ۲۴ نفر شد و قسمت جنوبی شهر اوکلاهما را به خرابه تبدیل کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده شدت وزش باد نیز بین ۸۰ تا ۱۰۰ مایل در ساعت اعلام شده است. در چندین بخش مرکزی اوکلاهما وضعیت هشدار صادر شده است.

علاوه بر این، بارش شدید باران عملیات نجات در شهر اوکلاهما را با مشکل روبرو کرد.

در ادامه این خبر آمده است که در ایالت « میسوری» نیز ترکیب بارش شدید باران و سقوط کابل های برق منجر به مسدود شدن چندین جاده شد و ترافیک سنگینی را در بزرگراه ها و خیابان ها در شهر « سنت لوئیس» ایجاد کرد.

وقوع تند باد شب گذشته در اوکلاهما بعد از به راه افتادن سیل و تند باد اواخر روز پنج شنبه هفته گذشته و اوایل روز جمعه در ایالت « آرکانزاس» آمریکا گزارش شده است که در جریان این تند باد نیز ۳ نفر کشته و سه نفر دیگر نیز مفقود شدند.

فیلم