به گزارش پارس نیوز، مجید سجادی‌پناه استاد دانشگاه در یاداشتی خطاب به علی مطهری نوشت: نمی‌دانم چرا  وقتی نظام در پیج حساسی قرار می‌گیرد شما یک مرتبه در سپهر سیاسی کشور ظاهر می شوید و مطلبی را می‌گویید که حتی دشمنان قسم خورده انقلاب هم نمی‌گویند...

متن این یادداشت در ادامه آمده است:

« سخنان دکتر مهاجرانی را که همانند شما روزی نماینده مجلس بوده و مانند شما متعلق به خانواده شهداست با سخنان اخیر جنابعالی خطاب به آقای عزیز جعفری فرمانده سپاه مقایسه کردم و چیزی که توجه‌ام را جلب کرد تفاوت جایگاه‌های شما در موضع‌گیری‌هایتان بود. 

مهاجرانی به عنوان اپوزیسیون نظام در انگلیس در مقابل مجری بی بی سی ، چنان از مقابله با نامه ترامپ دفاع می کند که همگان انتظار داشتند این سخنان از دهان فردی چون شما،  که نایب رئیس مجلس هستید خارج شود.  

 هوش سیاسی و درک عمیق  مهاجرانی از استراتژی های براندازی ایالات متحده باعث شد که  ایشان سخنان اخیر ترامپ را با توئیت‌های گذشته اش در قالب یک پروژه واحد ببیند و آنرا منطبق با استراتژی هویج و چماق قلمداد کند و بگوید  که « چگونه ممکن است ترامپ از یک طرف تهدید اتمی بکند، از یک طرف تحقیر بکند و .... و سپس درخواست مذاکره بدون قید و شرط را مطرح نماید. امریکایی‌ها باید بداند زمانی که  برای ایران پشت دربهای بسته تصمیم می گرفتند دیگر گذشته است».

  اما شما  برخلاف ایشان سخنان ترامپ را  بصورت یکپارچه در نظر نگرفتید و همسو با عده ای،  فقط آن قسمت «مذاکره بدون قید و شرط» را انتخاب نمودید که صرفا مصرف داخلی داشت و روزنامه‌های زنجیره ای به خوبی توانستند روی آن سوار شوند و به عنوان ابزاری برای کاهش التهابات اقتصادی( بازار سکه و ارز) که میوه بی تدبیری مردان اقتصادی کابینه بود از آن استفاده نمایند که البته بی تاثیر هم نبود.

اما صرفنظر از سو استفاده از این تعابیر، همگان می‌دانند این موضوع گیری متفاوت ترامپ،  ارسال سیگنالی خاص به معترضین داخل بوده است که به زعم خودشان شکاف بین مردم و مسئولین نظام را عمیقتر نمایند و به مردم تلقین کنند که ببینید ما بدون قید و شرط آماده مذاکره هستیم اما دولتمردان شما حاضر به این کار نیستند.

مهاجرانی و بسیاری از کارشناسان حوزه بین الملل بر این عقیده اند که سخنان و تویت های اخیر ترامپ پیش از آنکه سیاسی باشد نظامی است و احیانا پاسخ به رجز خوانی‌های سرداران نظامی ایران تلقی می شود. حتی تهدیدها او را در ردیف تهدیدهای اتمی علیه کشورمان قلمداد می کنند. بنابراین می توانیم استنباط کنیم که موضع گیری های نظامی اتخاذ شده (عزیز جعفری)  که حتما و بعدها  مورد استفاده سیاسیون قرار خواهد گرفت چقدر دقیق، کارشناسانه و منطبق بر مورد بوده است.

حال شما با نوشتن این نامه روی این افراد معلوم الحال را هم سفید کردید و نمی دانم چرا وقتی نظام در پیج حساسی قرار می‌گیرد شما یک مرتبه در سپهر سیاسی کشور ظاهر می شوید و مطلبی را می‌گویید که حتی دشمنان قسم خورده انقلاب هم نمی‌گویند آیا به واقع اگر این کلمات از دهانی غیر از شما که دامادتان رئیس قوه مقننه و برادر دامادتان رئیس قوه قضاییه بود، درمی‌آمد، با او چگونه برخورد می‌کردند.

اما جناب آقای عزیز جعفری بدانید که موضع گیری شما در مقابل این تازه وارد عرصه  سیاست کاملا درست و منطقی بوده است و این حرکت اخیر نیز همانند گذشته، عمق نگاه کلان‌تان به مسائل کشور و منطقه را گواهی می دهد و ما امروز به عنوان معلم دانشگاه  خروجی های راهبردی شما در طول این 11 ساله حضورتان  را در کسوت فرماندهی سپاه بخوبی درک می کنیم.

گر امروز ابرقدرت آمریکا سخنان مذاکره بی قید و شرط با کشورمان را بر زبان می راند نشان دهنده  حضور قدرتمند شما در کنار مهمترین دنباله اش یعنی اسرائیل در منطقه  است و اگر رئیس جمهور کشورمان صحبت از تنگه  ها در عرصه بین المللی می کند نشان از  برنامه استراتژی شما در کشورهای دوست همچون یمن دارد و اگر امروز تحریم بنزین سال 85  مجلس سنا و کنگره تماما بی اثر شده است مرهون تلاش های شما در ستاره خلیج فارس بوده است و ......

حالا می فهمیم که که چرا رهبر انقلاب دوره مسئولیتی شما را برای اولین بار در بین منصوبین خود  بیش از دو دوره تمدید می کند که به هیچ وجه برای دیگران  مسبوق به سابقه نبوده است. بنابراین نگران نباشید مردم بخوبی فرق بین شما و دیگران را درک خواهند کرد و این جمله شما را در نامه اخیرتان باور دارند که«همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران هم سناریوهای عوام‌فریبانه شما (ترامپ)را به خوبی می‌شناسند و آن را بارها تجربه کرده اند».

هرچند که  در خصوص «همه مسولین » کمی تردید دارم!...»