به گزارش پارس نیوز، محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از جلسه ویژه این کمیسیون با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این جلسه در روز (سه‌شنبه 16 مرداد) و به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی آمادگی ایران برای عبور از تحریم‌ها در حوزه کشتیرانی، ریلی و هوایی محور اصلی این جلسه است، افزود: قرار است در این جلسه راهکار‌ها و برنامه‌های آتی وزارت راه و شهرسازی برای مواجهه و کاهش اثر تحریم‌های احتمالی، به‌ویژه در حوزه حمل و نقل با حضور مسئولانی از سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان بنادر بررسی شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دیگر محور این جلسه اظهار داشت: قرار است در این جلسه درباره آخرین وضعیت قرارداد‌های خرید و تحویل هواپیما از شرکت‌های ایرباس و ATR بحث و تبادل نظر شود.

رضایی با بیان اینکه بررسی ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی در رفع موانع صدور خدمات فنی و مهندسی در زمان تحریم‌ها نیز در دستورکار کمیسیون قرار دارد، یادآور شد: در این زمینه جلساتی را با برخی از سفرای ایران در کشور‌های اروپایی و آسیایی برگزار کرده و مقرر شده این سفرا گزارش‌هایی را در این باره تهیه و به کمیسیون ارائه دهند.

نماینده جهرم در مجلس تصریح کرد:کشور ما بیش از 30 میلیارد ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد. از این میزان تنها 2 میلیارد صادرات انجام می‌شود که امیدواریم با پیگیری مجلس و سایر دستگاه‌ها شاهد افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی باشیم.