به گزارش پارس ، ایسنابه نوشته روزنامه تودی زمان، افشاگری این سرباز که" بردلی مانینگ" نام دارد، بزرگترین افشای اطلاعاتی در تاریخ ایالات متحده محسوب می شود.

وی اطلاعاتی محرمانه را در اختیار وب سایت افشاگر ویکی لیکس قرار داده بود و اگر اتهامش اثبات شود، به حبس ابد محکوم خواهد شد.

این سرباز ۲۵ ساله به دلیل افشای صدها هزار اطلاعات و مدارک محرمانه به وب سایت ویکی لیکس از جمله اسناد دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا، مدارک مربوط به جنگ عراق و افغانستان و داده های بازداشت شدگان در زندان گوانتانامو و همچنین" کمک به دشمن" ، متهم است.

این سرباز جوان به جرم خود در جریان جلسه پیش از دادگاه در فوریه سال جاری میلادی اعتراف کرده است.

هفته گذشته سالگرد سومین سال بازداشت و حبس این سرباز آمریکایی بود. وی زمانی که در عراق حضور داشت توسط مقام های آمریکای دستگیر و بازداشت شد. وی نزدیک به دو ماه در داخل یک قفس در کویت زندانی بود پیش از آنکه به یک پایگاه نیروی دریایی در ویرجینای شمالی منتقل شود.

حامیان این سرباز و شورای دفاعی وی از دادگاه خواسته اند تا اتهامات علیه وی را به خاطر یک هزار روز حبس وی پیش از برگزاری دادگاه اولیه، نادیده بگیرند.

تظاهرکنندگان قرار است پیش از برگزاری دادگاه نظامی علیه این جوان در محل برگزاری دادگاه تجمع کرده و سایر معترضان در کشورهای مختلف نیز قرار است این اقدام سرباز جوان آمریکایی را در افشای اطلاعات محرمانه تحسین کنند.

سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند که احتمالا یک هزار تن از حامیان این سرباز جوان در محل برگزاری محاکمه وی تجمع می کنند.