به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در خصوص دیدگاهش برای ایجاد امنیت منطقه ای در نشست سالانه « شانگری - لا» که برای مذاکرات امنیتی در سنگاپور برگزار شد، مطرح شده است.

وی گفت: با وجود کاهش بودجه نظامی در ایالات متحده، آمریکا به طور کامل قادر به ادامه رویکرد استراتژیک خود نسبت به منطقه آسیا - اقیانوسیه است.

هاگل افزود: واشنگتن نگرانی خود را در خصوص افزایش تهدید حملات سایبری که برخی از آن ها با دولت و ارتش چین مرتبط است، ابراز داشته است.

رئیس پنتاگون با اشاره به تنش های روزافزون میان واشنگتن و پکن گفت: مساله اصلی اختلافات میان پکن و واشنگتن باید با استفاده از مذاکرات مداوم حل شود. دو کشور باید میان خود اعتمادسازی کرده و از استفاده بی دلیل از تجهیزات نظامی و مداخله نظامی خودداری کنند.

با وجود آنکه چاک هاگل اولین مقام مسئول آمریکایی نیست که به صورت رسمی دولت چین را به حملات سایبری علیه سازمان ها و نهادهای دولتی آمریکا متهم می کند، اما با این حال وی گفت که کاخ سفید به دنبال همکاری نزدیک با پکن و سایر کشورها برای ایجاد استانداردهای مناسب در فضای سایبری است.

این مقام مسئول آمریکایی همچنین افزود: واشنگتن همچنین به دنبال دریافت کمک چین برای حل مساله کره شمالی است که در ماه های اخیر باعث افزایش تنش ها در منطقه شده است.

هاگل همچنین به منطقه آسیا - اقیانوسیه به عنوان مرکز اصلی تغییرات تاریخی در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: آمریکا به تقویت قوای نظامی این منطقه، وضعیت اقتصادی و همکاری دیپلماتیک با کشورهای سراسر این ناحیه متعهد می شود.

وی همچین به این مساله اشاره کرد که آمریکا قرار است ۱۰۰ میلیون دلار برای گسترش مانورهای نظامی در این منطقه اختصاص دهد.

وزیر دفاع آمریکا بر اقدامات کشورش به منظور روابط با متحدان و شرکا در منطقه آسیا - اقیانوسیه از طریق توافقات چندجانبه و دوجانبه تاکید کرد و گفت که وزیران دفاع کشورهای عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) را برای نشست سال آتی در هاوایی دعوت می کند.