به گزارش پارس نیوز، 

علی وقفچی در پرسمان دانشجویی اظهار کرد: عدم سرمایه‌گذاری در حد نیاز استان یکی از مشکلات موجود است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امور سرمایه‌گذاری را باید مدیریت کرد که این امر نیازمند جدیت بیشتر است، افزود: ما نیز بر این مدیریت داریم، هرچند که این امر را دخالت تلقی می‌کنند، اما هدف ما توسعه استان است.

وی با اشاره به اینکه مباحث توسعه اقتصادی بیشتر روی کاغذ بیان شده و در واقع اقدام قابل‌توجهی برای اجرای آن‌ها انجام نشده است و مسؤولان بیشتر گزارش می‌دهند تا اینکه عملیاتی کنند، تصریح کرد: امروز منطقه ویژه اقتصادی زنجان  بلاتکلیف است؛ برای شهرک سرمایه‌گذاری خارجی اقدام عملی انجام نشده و در زمینه ساخت شهرک آی.تی نیز شاهد پیشرفت چندانی نیستیم.

*عدم سرمایه‌گذاری در حد نیاز از چالش‌های استان زنجان است

وقفچی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مورد توجه ما، توسعه و تقویت فرودگاه زنجان است که عدم سرمایه‌گذاری در حد نیاز استان به عنوان یکی از چالش‌های اصلی این بخش مطرح شده است؛ گفت: در واقع یکی از دلایل رونق پروازها  نزدیک بودن آن به تهران است؛ اما در استان ما این نیست و به علت نزدیکی به پایتخت این اتفاق رخ نداده است؛ در حالی که مدیران و مردم و همین‌طور مدیران تورهای استانی باید برای تقویت پروازهای فرودگاه تلاش کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین به اقدامات نمایندگان در حمایت از صنعت استان اشاره کرد و گفت: در برهه‌ای با تصویب قانون ممنوعیت حمل چاقو مواجه شدیم که در راستای همین امر ما حتی چاقوی زنجان را به مجلس بردیم که خود یک امر جالب محسوب می‌شد و البته در راستای همین امر و به منظور حمایت از هنرمندان زنجان به عنوان شهر ملی ملیله انتخاب شد.

وی از تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت‌خانه خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم که موقعیتی ایجاد کنیم که سهمی از اقتصاد کشور در این حوزه داشته باشیم.

*تصویب 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال فراگیر روستایی

وقفچی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه اشتغال افزود: 12 هزار میلیارد ریال در بخش اشتغال فراگیر برای توسعه روستایی تصویب شده بود اما با گذشت بیش از یک سال شاهد این هستیم که کمتر از 500  میلیارد ریال از این اعتبارات جذب شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه در ارتباط با مبحث اشتغال نیز در سال 1395 پیش‌بینی افزایش درآمد مالیاتی استان 28.5 درصد بود؛ اضافه کرد: کاری که انجام شد و با الحاقیه تنظیم شده این امر را در 17 استان برگرداندیم و با اینکه معتقد بودند که در زنجان فرار مالیاتی زیاد است؛ اما مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان را حل کردیم.

وی همچنین از برگزاری همایش ظرفیت‌های استان در ماه‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: معرفی و تبدیل طارم به پایتخت کشاورزی کشور یکی از برنامه‌های مهم است که امیدواریم این مهم رخ دهد؛ البته باید در این زمینه از کشاورزان حمایت خوبی شود و در این راستا به دنبال حضور سفرا در استان زنجان برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار در استان هستیم.

وقفجی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره سوال از رئیس جمهور افزود: کشورهای که شاخص‌های توسعه‌ای را طی کردند؛ کسانی هستند که با مردم رو راست هستند؛ پس در سوال از رئیس جمهور نیز نمایندگان دغدغه مردم را مطرح کرده‌اند و این امر نباید تلقی مخالفت با دولت باشد و هرکسی این رویکرد را داشته باشد به کشور خیانت کرده است؛ در صورتی که ما در وضعیت کنونی نیازمند همدلی بیشتر هستیم؛ اما این به معنی سلب مسؤولیت از یک مجموعه نیست و هدف ما نیز مچ‌گیری نیست.

*پس گرفتن امضا به منزله پاک کردن صورت مسئله است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم از مجلس انتظار دارند که به امور نظارت داشته باشند؛ تصریح کرد: همه سؤالات از رئیس جمهور اقتصادی است و این سؤالات به چند ماه پیش مربوط است؛ زمانی که شدت بحران اقتصادی کمتر بود و ای کاش دولت به جای پس گرفتن امضاها و پاک کردن صورت مسئله اصل مسئله را پیگیری کرده و آن را شفاف‌سازی می‌کرد و امروز شاهد این هستیم بیشتر افرادی که به دولت رای داده و اصلاح طلب بودند؛ نقد جدی به دولت دارند.

وی همچنین درباره سؤالی درباره نقش مجلس در مشکلات به وجود آمده گفت: اگر قبول کنیم که به فرموده امام راحل مجلس در راس امور است؛ پس همه مشکلات به مجلس مربوط است و من معتقدم مشکل اصلی در مجلس است که باید اقتدار خود را داشته باشد.

وقفچی همچنین درباره انتصابات نیز اظهار کرد: وظیفه نظارتی مجلس باید قبل؛ حین و پس از انتخاب مدیران باشد و بر این اساس بنده معتقدم وقتی این موضوع مشکلی برای سیستم ایجاد می‌کند ما باید نظارت کنیم و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

*وقتی نیز حرف از بومی می‌زنیم؛ یعنی همه کسانی که در این استان خاک خورده‌اند 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی نیز حرف از بومی می‌زنیم؛ یعنی همه کسانی که در این استان خاک خورده‌اند و لیاقت خود را نشان داده‌اند؛ پس ما موافقیم؛ اما برخی از اوقات مدیران فقط برای مدیریت به زنجان می‌آیند؛ پس در این شرایط حتی اگر شخص زنجانی باشد؛ اولویت با وی نیست و تا جایی که زورمان برسد؛ در مقابل آن ایستادگی و مقاومت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دور بعد حتی اگر مردم یک رای هم به من ندهند؛ من از حرفم عدول نخواهم کرد و در مقابل انتخاب کسانی که برای استان مشکل ایجاد می‌کنند و هدف آن‌ها تنها مدیر شدن است، مقاومت می‌کنم.

وقفچی با اشاره به طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان افزود: به عقیده بنده بزرگترین تصمیم و نتیجه مجلس در همین دو سال همین منع به کارگیری بازنشستگان است؛ چون حلقه مدیریتی کشور را محدود کرده بودند و تصویب این قانون یک فرصت طلایی برای استان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سطح کشور حدود ۲  هزار مدیر بازنشسته داریم و این طرح مربوط به کسانی است که حکم بازنشستگی دریافت کرده و نمی‌توانند فعالیت کنند، افزود: در استان آمار دقیقی در این باره نداریم.

وی با اشاره به اینکه برای استاندار زنجان موضع بنده از قبل مشخص بود و با حضور غیربومی مخالف بودم، اما متاسفانه ما سیاه‌نمایی می‌کنیم، تصریح کرد: نباید یک موضع فردی را تعمیم داد، در حالی که باید کمک شود که اگر این امر را شورای نگهبان تایید کرد، یک استانداری که بتواند در تحولات استان کمک کند را بیاوریم.

وقفچی با اشاره به اینکه بارها گفته‌ام که آدم سیاسی نیستم، ولی همه فعالان سیاسی باید به هر مسیری که موفق شده کمک کنند، اما در کشور این امر وجود ندارد، افزود: بنده خودم شاهدم یک نفر را وقتی می‌خواستند برای یک شهرستان مدیر کنند؛ عنوان کردند که این شخص در ستاد آقای قالیباف دیده شده است، در صورتی که این دیدگاه درست نیست، چون قالیباف، رئیسی یا هرکس دیگری را نظام تایید کرده بود که شرکت کرده بود.