به گزارش پارس نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگاران  درباره درخواست دونالد ترامپ برای مذاکره با ایران اظهار کرد: هرگز با کشوری که به دنبال براندازی نظام و منفی جلوه دادن آن است؛ گفت‌وگو و مذاکره نخواهیم کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه باید مشخص شود که ترامپ و آمریکا منافع ایران را قبول دارند یا خیر؛ افزود: آیا آمریکا حاضر است از منافعش صرف نظر است!

وی با اشاره به اظهارات پمپئو درباره تغییر رفتار ایران گفت: از نظر آنها تغییر رفتار یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل و قبول کردن زور و چشم بستن به ظلم علیه انسانهای بیگناه که ما هرگز این موضوع را قبول نداشته و نداریم.

اکرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به فضاسازی‌های اخیر آمریکا؛ دولت و جریانات سیاسی در این برهه از زمان چه مسائلی را باید در دستور کار خود قرار دهند، گفت: دولت باید در زمینه حمایت از کالای ایرانی، مقابله با تحریم‌ها و مبارزه با فساد گام‌های استوار و اساسی بردارد و  به مردم نشان بدهند که مسائلی همچون گرانی و گرانفروشی و مسئله نابسامانی در بازار سکه و ارز با کمک تمامی قوا و ایستادن در کنار یکدیگر قابل حل است.