به گزارش پارس ، به نقل از فارس مدیر عامل شرکت فناوری های روسیه گفته کشورش خواستار انعقاد تفاهمنامه مصالحه با ایران در پرونده « اس ۳۰۰» است.

بنا به گزارش شبکه خبری ریانووستی، « سرگئی چمزوف» مدیر عامل شرکت فناوری های روسی موسوم به « روس تک» که یک موسسه دولتی طراحی، تولید و صادرات فناوری های پیشرفته غیرنظامی و نظامی است اظهار داشته این تصمیم بر اساس آن گرفته شده که امکان برنده شدن روسیه در دادگاه رسیدگی به شکایت ایران در خصوص عدم اجرای قرار داد فروش سامانه های موشکی پدافند هوایی « اس ۳۰۰» اندک است.

وی گفت: « در حال حاضر تحقیقات قضایی در دادگاه حکمیت سوئیس جریان دارد و متأسفانه امکان برنده شدن ما در دادگاه اندک است. اکنون ما تلاش می کنیم تفاهمنامه مصالحه با طرف ایرانی منعقد کنیم اما فعلاً این تلاش ما نتیجه نداشته است. »

ایران در رابطه با قضیه لغو قرارداد تحویل سیستم های « اس ۳۰۰» یک شکایت ۴ میلیارد دلاری را علیه « روس آبارون اکسپورت» شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه به دادگاه بین المللی حکمیت در سوئیس تقدیم کرده است.

قرارداد تحویل سیستم های « اس-۳۰۰» در اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی امضا شد و قرار بود روسیه ۵ آتشبار از این سیستم های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار را به ایران تحویل دهد.