به گزارش پارس نیوز، 

نماینده سابق مجلس گفت: آمریکا هر وقت متحمل پاسخ محکمی می‌شود عقب‌نشینی می کند.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس عصر امروز(سه شنبه) در حاشیه مراسم ترحیم والده حمید رضا مقدم فر، در جمع خبرنگاران، درباره اظهارات علی مطهری که گفته بود شرایط امروز کشور محصول عملکرد مخالفان برجام است اظهار داشت: الحمد الله آقای مطهری فراوان صحبت می‌کند اما استناد به بنیان و مبنایی ندارد. 

وی با اشاره به درخواست ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران گفت: آمریکا هر وقت متحمل فشار و پاسخ محکمی می‌شود، عقب نشینی می‌کند و به نظر می‌رسد، فهمیده‌اند مسیری که انتخاب کرده‌اند، اشتباه است؛ آمریکا قابل اعتماد نیست.

زاکانی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر بستن تنگه هرمز در پاسخ به تهدیدات آمریکا گفت: در شرایط کنونی، به بستن تنگه هرمز نیازی نیست. با توجه به شرایط منطقه، بنا نیست کسی تنگه هرمز را ببندد چون اساس نفتی که میخواهند صادر کنند، در صورت تحریم نفتی ما، تحت تاثیر قرار می گیرد، بنابراین خودشان هم می دانند در برابر مقاومت در منطقه کاری نمی توانند انجام دهند. 

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: آمریکایی ها به خوبی می‌دانند در برابر مقاومت در منطقه، نمی توانند کاری انجام دهند چرا که این اقدام در برابر شیطنت های آنها شکل گرفته است.