به گزارش پارس-روز گذشته، ۸م مرداد، اعضای شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت میزبان علیرضا زاکانی، سیاستمدار اصولگرا بودند. پس از محمدباقر قالیباف، زاکانی دومین سیاستمداری بود که اعضای جدیدی شورای مرکزی پیشرفت و عدالت از وی برای حضور در جلسات خود دعوت کردند.

زاکانی ۵۳ ساله و از آخرین نیروهای نسل دوم اصولگرایی است. وی معتقد است ایده‌ی «نواصولگرایی» جزیی از گفتمان انقلاب اسلامی است که از طرف قالیباف و اعضای جمعیت پیشرفت و عدالت طرح می‌شود و این جلسه با هدف تبادل نظر انتقادی درباره‌ی چالش‌های اصولگرایان برگزار شد. چالشی که با چالش نسلی اصولگرایی نیز همراه است؛ یکی از جوان‌ترین شخصیت‌های نسل دوم انقلاب برابر اعضای شورای مرکزی حزبی قرار گرفت که متوسط سن ایشان کمتر از ۴۰ سال است.

این جلسه با ارائه‌ی «محسن پیرهادی»، دبیرکل جمعیت، آغاز شد؛ پیرهادی سخنان خود را با معرفی و گزارش فعالیت شورای مرکزی جدید آغاز کرد. در ادامه پیرهادی و دیگر اعضای شورای مرکزی نقطه‌نظرات انتقادی خود درباره‌ی جریان اصولگرایی و چرایی پیگیری ایده‌ی تحول‌خواه «نواصولگرایی» بیان کردند.

 

download (1)

زاکانی پس از پاسخ به بعضی از مطالب، سخنرانی خود را با ارائه‌ی نظریه‌ی خود درباره‌ی سیر حرکت جریان انقلابی بر مبنای مکتب امام(ره) را پی گرفت.

download (2)

پایان بخش این جلسه نقد چالشی نظریه‌ی ارائه شده‌ی زاکانی توسط اعضای شورای مرکزی بود. نظر مشترک اعضای شورای مرکزی در این انتقادات ارجاع به جایگاه سیاستمداری و تفاوت آن با حوزه‌ی اندیشه‌ورزی و نظری بود. زاکانی در پاسخ به این مطالبه قول حضور دوباره در جمع اعضای شورای مرکزی برای نقد و بررسی عملکرد جریان انقلابی و اصولگرا را داد.