به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش افکار نیوز فرشاد مهدی‌پور روزنامه‌نگار و فعال سیاسی پیرامون برخی از مواضع اصلاح‌طلبان در اتهام زنی های گسترده و بدون سند علیه شهردار سابق تهران گفت: ما در کشور اصل مبارزه با فساد را به عنوان یکی از اصول اساسی همیشه داشتیم و به‌نظر می‌رسد که همه جناح‌ها فقط درحد حرف مایل به مبارزه با فساد بودند. اما مسئله این‌ است که دروقت مبارزه چه وضعیتی پیدا می‌کنند و چه تصمیمی می‌گیرند. معمولاً جناح دوم خرداد ی حامی دولت تلاش دارد که با کم‌کردن فسادهای مرتبط با حوزه دسترسی خودش به دیگران حمله کند و آنها را دلیل فساد بداند. علت هم این است‌که حجم تخلفات و کم‌کاری و ناکارآمدی در مجموعه‌ای که توسط آقایان اداره می‌شود، آنقدر زیاد است و نسبت آن قابل سنجش با فساد در سایر حوزه‌ها نیست. 

وی افزود: حتی به‌نظر می‌رسد که کل بودجه عمرانی و بودجه هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی در تامین اجتماعی یا وزارت نیرو حداقل 5 تا10 برابر کل منابعی است که خارج از حوزه دولتی وجود دارد. چرا هیچ‌وقت درمورد موضوعات مرتبط با حکومت یا مسائلی که به خودشان ارتباط دارد این دغدغه را ندارند و اگر قرار به وزن‌کشی باشد، میزان و حجم آن ده‌ها برابر آن چیزی است که خارج از حوزه اجرایی صورت می‌گیرد.

مهدی‌پور با برشمردن مصادیق منتقدان گفت: در نمونه اخیر آن می‌توان گفت که 6هزار خودروی لوکس وارد کشور و ثبت سفارش شده است. حال این میزان از خودروی لوکس را چه کسی و چگونه وارد کشور کرده است و یا اینکه صدها و هزاران گوشی تلفن همراه با ارز 10هزار تومانی وارد بازار شده است. چه کسی این اطلاعات را در اختیار داشته که این میزان گوش خریده و وارد بازار کرده است. چرا زمانی‌که باید با مفسدان برخورد شود، گزینشی برخورد می‌شود و از قول اقایان یک جمله هم درمورد ناکارآمدی سازمان‌های دولتی نمی‌شنویم. اگر در ستاد اجرایی خلافی صورت گرفته، کدام بخش از جریان سیاسی ورود پیدا کرده و پیگیر آن می‌شود؟ آیا جریان حامی دولت این کار را می‌کند؟ معمولا اینطور نیست و حتی در بخش مربوط به جایی که آقایان اصطلاح شوآف را استفاده می‌کنند، در آن هم عملیاتی نکرده و فقط حرف می‌زنند.

این فعال سیاسی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از برخی اصلاح‌طلبان چون صادق زیباکلام و انتقادات او به اصولگرایان و شخص شهردار سابق نیز گفت: آقای زیباکلام 25 تا 26 سال است سخنوری داشته و در این سه دهه مکرراً بدون سند و منبع روشن مطالبی را مطرح می‌کنند و چندین بار هم در محاکم محکوم شدند و ازاین جهت سابقه دارند که ادعاهایی را مطرح می‌کنند که ریشه‌دار نیست. ثانیاً ایشان با برخی جریانات نسبت دارند که فرایندهایی نسبت به یک چهره سیاسی شکل دهند و قبل از آنکه اتفاقی بیافتد به آن ضربه بزنند. ولی برخورد گزینشی که صورت می‌گیرد همیشه باید ریشه آن را درجایی دیگر جستجو نمود. در مقطع و زمانی دیگر حتما پای آقایان گیر افتاده است. در یک صندوق مالی وقتی تمام سهامداران خرد آن پاسخگو بوده و کار به جایی می‌رسد که باید تسهیلات بگیران بزرگ پاسخگو باشند، متوجه یک عملیات و حمله بزرگ رسانه‌ای می‌شویم. در آن حمله نیز ظاهراً برخی افراد همان جناح سیاسی که تا امروز نسبت به همان جنس مطالبات سکوت داشتند، حال وارد سخن می‌شوند. اگر از این سنخ خبرها شنیدیم باید ریشه حمله را درجایی دیگر جستجو کنیم.

مهدی‌پور گفت: وقتی اصلاح طلبان تصور می‌کنند اقای قالیباف وضعیتی برای حل مشکلات و کارآمدی برای کشور دارد، به هر نحو ممکن می‌خواهند که او را تخریب کنند و وقتی عملکرد جناح رقیب تاحدودی مناسب‌تر بوده و جناح حاکم آن عملکردها را نداشته، این هجمه بیشتر می‌شود. فرق اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان هم در این نکته است که اصول‌گرایان وقتی نقد می‌کنند کلیت جمهوری اسلامی و دولت و حکومت را زیرسوال نمی‌برند. اما اصلاح‌طلبان چون دنبال مخدوش کردن کلیت روندها هستند بی‌محابا حمله می‌کنند. اصول‌گرایان در این مقطع زمانی سعی می‌کنند که انتقادات خود را کاهش دهند و سکوت کنند. اما برخلاف آنها اصلاح‌طلبان و عناصر حامی دولت و دوم خردادی بی‌هیچ تدبیری حملات خود را زیاد کرده و مشکلات کشور را هم در عامل خارجی و دشمن نمی‌دانند و در ریل گفتار دشمن ایده و حملات خود را ساماندهی می‌کنند. مثلاً اگر وزیر خارجه امریکا درباره یک نهاد اقتصادی سخن بگوید، آنها هم همان نهاد را محکوم می‌کنند و این جنس هماهنگی با جریان ضدانقلاب و برانداز نکته قابل توجهی می‌باشد.