به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی مرادیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در پی انتقادات مطرح‌شده درباره جشن ازدواج فرزندش در فضای مجازی، توضیحاتی را منتشر کرد.

موضوع، از یک پست اینستاگرامی «حجت الاسلام سید محمدمهدی صدرالساداتی» شروع شد. وی با انتشار عکس مرتضی مرادیان در عروسی پسرش نوشت:

«آقای مرتضی مرادیان، سفیر محترم جمهوری اسلامی در دانمارک!

ضمن تبریک دامادی آقازاده‌تان و آرزوی خیر و عاقبت بخیری برای خانواده محترم

یکی از دوستان، عکس‌های عروسی دیشب را در اینستا دیده بود و از من سؤالی پرسید که نتوانستم خوب جواب دهم. ایشان گفت: آقای سفیر جمهوری اسلامی هم انسان مذهبی هستند و هم آشنا به مبانی انقلاب. از آنجا که امام فرمودند: "اگر مسئولین از کوخ‌نشینی به کاخ‌نشینی رفتند باید فاتحه جمهوری اسلامی را خواند…" سؤال من این است که قطعاً یک‌هزارم این ملت هم نمی‌تواند در لاکچری‌ترین سالن‌های کشور (دانیال، شهرک غرب) و با ماشین بنز برای فرزندشان مراسم بگیرند. آیا شما خود را مسئول نمی‌دانید؟ یا اینکه قرار است فاتحه جمهوری اسلامی را بخوانیم؟ یا اینکه تحلیل و تفکر امام نسبت به زندگی خصوصی مسئولین غلط و سطحی بوده؟ بنده نتوانستم خوب جواب بدهم، از شما و دوستان دیگر تقاضا دارم یک جوابی بدهید ما فوروارد کنیم؟

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی توضیحاتی در صفحه داستان (استوری) اینستاگرام خود نوشته است: طی چند روز گذشته، متأسفانه در فضای مجازی، سخنانی به‌دروغ علیه زندگی شخصی اینجانب مطرح و منتشر شده است. هر چند به شخصه هیچ علاقه‌ای به ورود به این مجادله باطل ندارم، اما بنا به روشن‌سازی افکار عمومی، چند نکته‌ای را به عرض می‌رسانم:

1- جناب صدرالساداتی اگر بنایشان بر سؤالی مصلحانه از سر تدین و انقلابی‌گری بود به‌آسانی می‌توانستند شماره اینجانب را به دست بیاورند و «یک سؤال»شان را بپرسند؛ که نه‌تنها این کار را نکردند بلکه بدون تحقیق و بررسی، شروع به تشویش اذهان عمومی و بستن اتهامات دروغ به اینجانب در شبکه‌های اجتماعی کردند حال آنکه ظاهراً در دروس طلبگیشان، از گناه تهمت و افترا بی‌اطلاع مانده‌اند.

2-کیفیات مراسم عروسی فرزندم، مطابق یک روند عرف و معمول در جامعه بوده است اما چه کنیم که فرد مذکور، ظاهراً به چشم غیب، کیفیات تازه‌ای در آن یافته است! به‌طوری که این روزها تهمت عروسی چند صدمیلیونی و حتی میلیاردی را نیز شنیده‌ایم! به‌راستی چگونه درس دین خوانده‌اند و بدون اطلاع ما را چنین در معرض اتهام قرار می‌دهند؟!

3- زندگی شخصی اینجانب هیچ‌گاه از یک زندگی متوسط تجاوز نکرده است به طوری که در دهه اخیر به دلیل مشکلات مالی فرزندم، هیچ‌گاه در خانه شخصی زندگی نکرده‌ام؛ و فرزندان حضرت روح‌الله به همان ایمانی که هشت سال در جبهه حق ایستادند اینک پایبند به آرمان و مسلک امام‌شان باقی مانده‌اند. اما حالا چه کنیم که مبنای قضاوت مدعیان دین‌داری، تصاویری است که حقیقت آن را هم حتی نمی‌دانند!

4- تشویش اذهان عمومی و وارد نمودن اتهام در قالبی مظلوم‌نمایانه چون «طرح یک سؤال»، از کسی که با فضای مجازی آشنایی دارد پذیرفته نیست و ایشان نیک می‌داند که این موضوع چه آثاری در پی دارد و چگونه این نوع برخورد صدها تهمت و افترای بی‌اساس در پی داشته است.

5- اینجانب، شکایت حقیقی‌ام را از تهمت‌ها و توهین‌های ناروا و فشاری که در این چند روز بر خانواده‌ام وارد شده است به خداوند متعال می‌برم که در محکمه الهی ذمه همه این اتهامات و توهین‌ها بر عهده همان فرد منتشرکننده است.

6- اینجانب تاکنون بنا به «الباطل یموت بترک ذکره» از پیگیری قضایی این موضوع خودداری نموده‌ام، لیکن روشن است که حق شکایت اینجانب به مراجع قضائی محفوظ است.

7- در آخر، لازم می‌دانم اعلام کنم جناب صدرالساداتی! اینجانب حاضرم در حضور ابوالزوجه حضرتعالی حضرت آیت‌الله مدرسی یزدی که از فقهای محترم شورای نگهبان هستند با شما درباره سیل اتهاماتی که به اینجانب وارد نمودید، مناظره کنم و ایشان به عنوان حَکَم (داور) قضاوت کنند که حق با چه کسی است و آیا اقدام بدون تحقیق شما خلاف شرع بوده است، یا نه؟ و آیا هتک آبروی یک مسلمان، بدون تحقیق از مصادیق انقلابی‌گری است یا ترویج بداخلاقی به نام دین؟ امیدوارم با طرح هیاهویی مجدد از حضور در این مناظره سر باز نزنید و شجاعت مواجهه با حقیقت و عذرخواهی را داشته باشید.

والسلام علی عبادالله الصالحین

مرتضی مرادیان 

دوم مرداد ماه 1397