به گزارش پارس نیوز، علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، امروز (یکشنبه 7 مرداد) در صحن علنی پارلمان طی تذکر شفاهی خطاب به دولت اظهار داشت: تأخیر طولانی در بستن موافقت‌نامه‌ها، طولانی شدن تامین منابع و توجیه اوراق سهام خزانه با مهلت محدود برای نقد کردن؛ ناظر، کارفرما و پیمانکار را دچار دردسر کرده است. در این بین اختصاص سهام خزانه و اوراق برای پروژه‌های روستایی و عشایری، فقط هدررفت منابع و سمبل کردن آن بوده، از این رو نیاز به چاره جویی دارد.

وی در تذکری خطاب به مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی تصریح کرد: رفتار یکجانبه بانک‌ها در مصادره اموال کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مکان‌های تولید، ضبط وسایل وام گیرنده و تهدیدات روزمره، امنیت سرمایه‌گذاری را به حداقل ممکن رسانده است. در این فرآیند تولید زمین‌گیر شده و تولیدکننده و سرمایه‌گذار و کارآفرین و ضامن متواری شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: بالغ بر 6 ماه است که آموزش و پرورش استان فارس بلاتکلیف است. در حالی که اکنون در فصل نقل و انتقالات، ثبت‌نام و تصمیم‌گیری است؛ علی‌رغم مذاکرات و تذکرات مکرر، بی‌توجهی به این مهم توجیه‌پذیر نیست.

اکبری با بیان اینکه جمعیت دانش آموزان استان فارس بیش از جمعیت کل برخی از استان‌ها است، تاکید کرد: رها کردن چند صدهزار دانش‌آموز استان، آسیب‌های بسیاری را متوجه کشور خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در تذکر دیگری خطاب به مسئولان وزارت اطلاعات تصریح کرد: در شرایط پیچیده سیاسی، اجتماعی امروز، عده‌ای منفعت‌طلب با رفتار بی‌شرمانه با منابع و رانتی که در اختیار دارند، در جامعه اختلال ایجاد می‌کنند. عده‌ای انحصارطلب نیز که موسسه و بنیاد و تریبون در اختیار دارند به دنبال مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی برای دولت هستند. متأسفانه خروجی اتاق فکر آنها در تضاد با منافع ملی و آحاد جامعه بوده و ردپای هر دوی این گروه در خرید و فروش سکه و ارز دیده می‌شود. از این رو لازم است آنها هر چه سریع‌تر شناسایی و به اشد مجازات برسند.

نماینده مردم شیراز در مجلس خطاب به دولت گفت: در رویداد جام جهانی فوتبال ایرانیان از سراسر دنیا آمده و پرچم کشورمان را در دست گرفتند و تیم ملی را تشویق کردند. از این رو لازم است دولت زمینه ورود ایرانی‌های خارج از کشور که مشکل و موردی برای حضور آنها در ایران وجود ندارد را فراهم کنند، زیرا این جماعت علاوه بر داشتن سرمایه، در شرایط فعلی می‌توانند کمک حال باشند.