به گزارش پارس نیوز، 

شهاب نادری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سوال برخی از نمایندگان از رئیس جمهور اظهار داشت:روز (سه‌شنبه 2 مرداد) سوال از رئیس جمهور با حضور نمایندگان وی و طراحان سوال مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از ارائه توضیحات نمایندگان رئیس جمهور درباره محور‌های پنجگانه سوال، طراحان سوال اعلام کردند که از توضیحات نمایندگان آقای روحانی قانع نشدند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گزارش اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی درباره قانع نشدن سوال کنندگان به هیئت رئیسه پارلمان تقدیم شده، اظهار داشت: اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور و رسیدگی به آن در صحن علنی بستگی به نظر اعضای هیئت رئیسه قوه مقننه دارد.

رکود اقتصادی حاکم در کشور، عدم بهبود شرایط بانک‌ها در تبادل با بانک‌های خارجی پس از برجام، موضوع قاچاق کالا و ارز و همچنین کاهش ارزش پول ملی و وضعیت نابسامان بازار ارز، از جمله محور‌های سوال دوم از رئیس‌جمهور است.

بر اساس این گزارش، در اواخر سال گذشته 80 نماینده با امضای طرحی که دارای 5 محور بود خواستار حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مجلس برای پاسخ‌گویی درباره سئوالات خود شدند. این طرح پس از آن تهیه شد که بیش از 55 نماینده امضای خود را از طرح سوال از رئیس‌جمهور پس گرفته بودند.

طرح اولیه سوال از رئیس جمهور 130 امضاء داشت که درباره مشکلات موسسات مالی – اعتباری و ندادن پول سپرده گذاران از سوی این موسسات بود. نمایندگان برای اینکه طرح سوال از رئیس‌جمهور کلاً منتفی نشود، طرح جدید را تهیه کردند.