به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این منبع آگاه در گفت وگو با شبکه خبری اینترفکس اعلام کرد که در صورتی که کشورهای همسایه حمله هوایی علیه سوریه انجام دهند، این محموله سریع تر منتقل می شود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: در خصوص محموله های اس-۳۰۰، آن ها تا پیش از پاییز تحویل داده نمی شود. از لحاظ فنی این مسئله ممکن است، اما تا حد زیادی بستگی به تغییر شرایط در منطقه و موضع کشورهای غربی دارد.

برخی رسانه های خبری پیشتر اعلام کردند، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی « المنار» از تحویل اولین محموله های سامانه موشکی اس ۳۰۰ از روسیه خبر داده است؛ این در حالی است که وی در سخنانش سخنی از دریافت این سامانه موشکی، چنانکه گزارش شده، به میان نیاورده است.

بشار اسد در خصوص موشک های اس - ۳۰۰ روسیه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این موشک ها وارد سوریه شده اند، گفته بود: ما معمولا از مسائل نظامی سخن به میان نمی آوریم، اما در خصوص روسیه می گویم که این معاهده ها ربطی به بحران سوریه ندارد و ما از سال های گذشته با آن ها در خصوص سلاح های گوناگون در حال مذاکره هستیم و روسیه به اجرای این معاهده ها پایبند است.

وی در ادامه تصریح کرد: می خواهم بگویم که نه سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و نه بحران سوریه و نه شرایط آن تاثیری بر ارسال سلاح به سوریه نداشته اند. هر آنچه که ما با روسیه بر سر آن توافق یافتیم، اجرا خواهد شد و بخشی از آن در دوره گذشته اجرا شد و ما و مسئولان روسی به اجرای این معاهده ها پایبند هستیم.