به گزارش پارس نیوز، 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در پی موافقت این مجمع با شرکت اقلیت‌های دینی در انتخابات شورای شهر عنوان کرد: این مصوبه نشان داد بن‌بستی در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با شرکت اقلیت‌های دینی در انتخابات شورای شهر در نشست امروز خود، طی توییتی نوشت: تصویب حقوق اقلیت‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان داد که بن‌بستی در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قبلا هم گفته بودم که اگر همه به قانون اساسی پایبند باشند، هیچ بن بستی در نظام بوجود نمی‌آید. قوای سه‌گانه بیش از دیگران باید به قانون اساسی پایبند باشند.

 یکی از مصوبات امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به طرح اصلاح مواد 1 و 4 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود که اعضای مجمع با بازگشت به قانون سال 1375 را با اضافه شدن تبصره 2 به ماده 26 قانون مذکور و تصویب ماده 4 مصوب مجلس شورای اسلامی، موافقت کردند.

بر اساس تبصره 2 مصوب مجلس شورای اسلامی اقلیت‌های شناخته شده در قانون اساسی باید بجای اسلام به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

همچنین ماده 4 بر لازم الاجرا بودن این مصوبه از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح دارد.