به گزارش پارس نیوز، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری،گفت: از 25 هزار و 900 نفر سپرده‌گذار مؤسسات مالی که بیش از 200 میلیون تومان سپرده داشتند، 15 هزار نفر به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از تعداد 15 هزار نفر، پرونده‌های حدود 8 هزار ارائه شده و 7 هزار نفر سپرده خود را دریافت کردند.

وی افزود: یک نکته قابل تأمل و تعجب برانگیز این است که 11 هزار سپرده‌گذار اصلا مراجعه‌ای به بانک‌های عامل نداشتند و درخواستی برای دریافت سپرده خود ارائه نکردند.

نایب رئیس مجلس که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت سپرده تا سقف یک میلیارد تومان مصوب شده است، ادامه داد: افرادی که به بانک‌های عامل مراجعه کردند، می‌توانند سپرده‌های خود را دریافت کنند و موضوعی به عنوان اینکه دستور داده شده تا بانک‌های عامل دست نگه دارند، صحت ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: بانک‌های عامل باید مطالبات سپرده‌گذاران را پرداخت کنند و موضوع عدم پرداخت سپرده‌ها قابلیت پیگیری دارد.

نایب رئیس مجلس درباره انتشار خبری مبنی بر فرار متهم مؤسسه ثامن‌الحجج، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئولان احتمال فراری شدن متهم مؤسسه ثامن‌الحجج را می‌دادند، در اقدامی پیشگیرانه این فرد را دستگیر کردند.