به گزارش پارس نیوز، 

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: ایجاد فوق‌العاده سختی‌کار فرهنگیان و حق عائله‌مندی زنان مجرد بر اساس قانون اجرا شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حذف بند سختی کار معلمان، عائله‌مندی معلمان مجرد، عدم اجرای قانون مزایای ایثارگران، تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، نقص اجرای افزایش۲۰ درصدی حقوق سال۹۷، عدم پیگیری نظام رتبه‌بندی معلمان، متناسب‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان، بیشترین موضوع مراجعات مردمی را تشکیل می‌دهد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره حذف سختی کار فرهنگیان، افزود: کاهش حقوق معلمان اگر بر اساس رأی دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی است چرا صرفاً برای فرهنگیان قابلیت اجرایی دارد.

وی با طرح این سوال از وزیر آموزش و پرورش که «آیا ۶ سال فرصت کافی برای دفاع از حقوق قانونی معلمان نبود»، گفت: وزیر آموزش و پرورش در سخنان خود گفته است، که بعد از چندین بار تذکر دستگاه‌های نظارتی ناچار به کسر مزایای فرهنگیان شده است، مگر ایشان در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان معاون پشتیبانی و وزیر آموزش و پرورش شرف حضور

نداشته است، پس چرا اقدام به اخذ مصوبه از دولت و شورای توسعه مدیریت نداشته است؛ آیا ۶ سال زمان کمی است؟

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به قسمت دیگری از سخنان وزیر آموزش و پرورش که افزایش حقوق معلمان در دولت دهم را طی نکردن مراحل قانونی اعلام کرده است، افزود: فوق العاده سختی کار فرهنگیان بر اساس بند ۲ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و براساس بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۰۷۹۵ مورخ ۵ دی ماه ۸۹ معاون توسعه مدیریت و مصوبه مورخ ۲۹ اذر ماه ۸۹ شورای توسعه مدیریت که به تأیید رئیس جمهور رسیده است و حق عائله مندی زنان مجرد نیز به موجب بند۴ ماده ۶۸ مدیریت خدمات کشوری به استناد قانون تفسیر بند۴ ماده ۶۸ ابلاغی در ۱۶ اسفند ماه ۹۰، بخشنامه مورخ ۲۹ بهمن ماه ۹۰ معاون حقوقی رئیس جمهور اجرا شده است.

وی اضافه کرد: چرا به‌جای پیگیری حقوق قانونی معلمان، فرافکنی به قبل می‌شود، مگر در آن زمان، دیوان محاسبات وجود نداشت؛ مگر نهاد‌های نظارتی نبودند، چرا این مزایا برقرار شدند و شاهد افزایش حقوق معلمان بودیم، زیرا پیگیری شده و مصوبه گرفته می‌شد، ادله بیان می‌شد و دولت موافقت می‌کرد.

حاجی‌بابایی بیان داشت: آموزش و پرورش اگر نمی‌تواند برای افزایش حقوق، موقعیت و از حق قانونی معلمان دفاع کند، حداقل برای کاهش آن جلوتر از دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری حرکت نکند.

وی این پرسش را مطرح کرد که وضعیت بند سختی کار و سایر مزایایی که حذف و کاهش آن در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، در سایر دستگاه‌های اجرایی چگونه است؟ چرا مزایای دستگاه‌های دیگر قطع نشده است؟ این‌ها در جلسات با دستگاه‌های قانونگذار و نظارتی باید بیان شود.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: در حالی که در مجلس برای همسان‌سازی حقوق معلمان قانون مصوب شده است، زمزمه‌های قطع فوق العاده شغل در احکام بازنشستگی شنیده می‌شود؛ باید آموزش و پرورش برای حل این مشکل نیز پیشقدم شود و اجازه ندهد، به هیچ عنوان این مشکل ایجاد شود.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌توانید مشکل را حل کنید بفرمایید و اگر نمی‌توانید اعلام کنید؛ آقای وزیر، در اطلاع رسانی کج راهه می‌روید همه امور کشور را روابط عمومی شما پیگیری می‌کند، الا پیگیری مشکل فرهنگیان که وظیفه ذاتی شماست.

حاجی بابایی افزود: بر اساس قانون بودجه ۹۷ و استفساریه‌ای که تقدیم مجلس شد، باید میانگین افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۷، حدود ۱۵ درصد باشد چرا در دولت فریاد نمی‌زنید؛ فراکسیون فرهنگیان آمادگی دفاع از حقوق قانونی معلمان در کنار شما را دارد؛ همه باید بدون مقصر تراشی از حق معلمان دفاع کنیم و دست از سیاسی بازی و فرافکنی بر داریم؛ کسی که خانه شیشه‌ای دارد به طرف دیگران سنگ اندازی نمی‌کند.

وی گفت: آقای بطحایی لطفا تیم سیاسی را به تیم آمورشی و پرورشی تغییر دهید. در حال حاضر نعمت حساس شدن مردم به تیم اقتصادی دولت و فضای موجود جامعه شما را در امان نگه داشته است؛ فرصت را غنیمت بشمارید.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: وزیر آمورش و پرورش باید تمام قد از فرهنگیان دفاع کند. صرفه جویی در آموزش و پرورش یعنی نابودی نظام تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین یعنی معلم عزتمند، استخدام رسمی و نبود آن یعنی معلم روزمزد؛ لطفا به داد مدارس برسید واگذاری مدارس به بخش خصوصی فریاد مردم را درآورده است.

وی گفت: همین هفته قبل بود که فریاد واگذاری مدرسه دخترانه معصومیه منطقه ۱۱ اعتراض مردم را به دنبال داشت.