به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری یازدهم در دیدار با جمعی از اقوام و اقلیت های مذهبی که در محل ستاد وی برگزار شد، در سخنانی گفت: من به مناطق مرزی تاکنون بیش از مناطق مرکزی سفر کرده ام به طوری که همشهریان یزدی من گله می کنند که من کمتر به این شهر سفر کردم اما باید به مناطق مرزی بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: قانون اساسی میثاق ماست و همه موظف به رعایت قانون اساسی هستند.

کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری یازدهم در همین زمینه افزود: منش من اصلاح طلبی است. در کشور ما همواره راه حل هایی برای حل مشکلات پیدا می شود ولی به محض اینکه یک وزیر عوض می شود، شرایط تغییر کرده و راه حل ها ناتمام می ماند.

عارف گفت: بنده به شایسته سالاری اعتقاد دارم و هیچ وقت در واگذاری مسئولیت ها به جنسیت نگاه نمی کنم. یکی از برنامه های من این است که معتقدم باید از مدیران ارشد بومی در واگذاری مسئولیت ها استفاده شود و من نیز این کار را خواهم کردم.

وی با اشاره به برخی از محورهای برنامه هایش در خصوص توجه به استان های مرزی گفت: من در برنامه هایم توسعه استان های مرزی را مطرح کردم و به آن توجه خواهم داشت. مناطق مرزی ما وضعیت مطلوبی ندارد لذا من می خواهم توسعه در مناطق مرزی را به نوار ۱۰۰ کیلومتری در این مناطق برسانم.

کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری یازدهم یادآور شد: من می خواهم یک معاونت ویژه تخصصی تشکیل دهم تا این معاونت نگاه ویژه ای برای رسیدن به مشکلات داشته باشد. من می خواهم تا این معاونت برای رفع مشکلات کمک کننده باشد.

عارف در ادامه اظهار داشت: بحث تعلیم و تربیت اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده که طرح خوبی است. در این طرح که بنده نیز در تصویب آن مشارکت داشتم، به احیای زبان ها، لهجه ها و گویش های مختلفی که به فراموشی سپرده شده، توجه شده است. امروزه فرزندان نسل سوم یزدی به لهجه این شهر آشنایی کافی ندارند که باید به آن توجه شود.

وی در همین زمینه افزود: یکی از مشکلات ما در استان ها و بخصوص مناطق مرزی بروکراسی و دیوان سالاری است و من می خواهم با سیستم تسهیل گری این مشکل را از مناطق و استانها برطرف کنم. یکی از مشکلات و گرفتاری ها در مناطق مرزی و استان ها این است که سرمایه گذاری ها در این مناطق با مشکل مواجه شده است و زمان زیادی برای اخذ مجوزها صرف می شود. ما می خواهیم نظام تسهیل گری را در استان ها راه اندازی کنیم.

کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: من می خواهم سفری به استان های مرزی داشته باشم. من معتقدم باید همه در انتخابات مشارکت داشته باشیم، زیرا رای دادن حق طبیعی ماست. کنار کشیدن از عرصه انتخابات راه حل مشکلات نیست.

عارف تاکید کرد: من برنامه ۱۵۰ صفحه ای دارم که بر روی سایت شخصی ام منتشر شده است البته روزنامه بهار آن را منتشر کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان به نقش اقوام و توجه آنها در برنامه های انتخاباتی اش اشاره کرد و گفت: من بیانیه ای در قالب حمایت از مطالبات اقوام تهیه کردم که در آینده و در صورت تصدی سمت ریاست جمهوری موارد آن را به کار می گیرم.

کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما قصد دارید به نفع روحانی از انتخابات کناره گیری کنید یا خیر گفت: اگر شما برنامه شب گذشته من در گفت وگوی ویژه خبری را ملاحظه می کردید، متوجه می شدید که من مواضع ام را به صراحت بیان کرده ام. من تا آخر می مانم.