به گزارش پارس به نقل از فارس، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب اله ملاقات و پیام تبریک علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز عید پیروزی مقاومت و آزاد شدن سرزمین های اشغال شده لبنان را تسلیم و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

لاریجانی در این پیام با اشاره به اهمیت پیروزی مقاومت لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی (۱۳۷۹) اظهار داشت: اکنون با توجه به وضعیت حساس خاورمیانه و حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، مردم منطقه به خوبی دریافته اند که غده سرطانی رژیم صهیونیستی تنها به فلسطین و لبنان اکتفا نخواهد کرد و آرزوی « نیل تا فرات» را دنبال می کند. این آرزو نقش بر آب خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به تحولات سوریه عنوان کرد: شرایط جاری سوریه ضرورت هوشیاری همه مردم و مسئولان به ویژه لبنان را مضاعف کرده است. اگر چه امروز خانه عنکبوت از هر زمان دیگری لرزان تر و جبهه مقاومت و ایستادگی از هر وقت دیگری قوی تر و استوارتر است، اما همه وظیفه داریم در مقابل رژیم اشغالگر و تجاوزکار صهیونیستی، از مقاومت اسلامی که ثمره خون شهدای بسیاری است، پاسداری کنیم.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز ضمن تشکر از پیام لاریجانی، به نقش بارز جمهوری اسلامی ایران در پیروزی مقاومت در سال ۲۰۰۰ و دیگر پیروزی های به دست آمده در فلسطین و لبنان علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ضمن قدردانی از حمایت های گسترده و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بدون شک محور مقاومت قوی تر از گذشته در راستای نیل به اهداف والای خود گام برداشته و تمامی تلاش خود را برای آزادسازی سرزمین های اشغالی از لوث وجود اشغالگران به کار خواهد بست.

دبیرکل حزب الله لبنان شرایط کنونی منطقه را بسیار حساس خواند و ضمن تأکید بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان، بر حفظ وحدت و انسجام ملت های منطقه در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به تحولات منطقه بر ضرورت حفظ ثبات و استقرار لبنان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای تقویت ثبات و وحدت ملی کشورهای منطقه و خصوصا لبنان در راستای تقویت هر چه بیشتر مقاومت ضد صهیونیستی دریغ نخواهد کرد.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید حسن نصرالله

دبیرکل محترم حزب الله لبنان

السلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

سال گشت روزهای شادی ملت به ویژه مردم جسور جنوب لبنان و آزادسازی بخشی از سرزمین پاک لبنان از لوث وجود صهیونیست های اشغالگر که نتیجه مجاهدت رزمندگان قهرمان مقاومت است، را به رهبر شجاع مقاومت، رزمندگان عزیز حزب الله و همه مردم و مسئولان لبنان تبریک و تهنیت می گویم. این پیروزی افتخارآفرین، اهمیت و نقش مقاومت در صحنه سیاسی لبنان و منطقه را نشان داد و اکنون با توجه به وضعیت حساس خاورمیانه و حمله رژیم صهیونیستی به سوریه، مردم منطقه به خوبی دریافته اند که غده سرطانی رژیم صهیونیستی تنها به فلسطین و لبنان اکتفا نخواهد کرد و آرزوی نیل تا فرات را دنبال می کند و این آرزو انشاءالله با بازگشت از نهر تا بحر فلسطین بر مردم عزیز این کشور نقش بر آب خواهد شد و تنها راه وصول این حقیقت نیز مقاومت است.

شرایط جاری سوریه ضرورت هوشیاری همه مردم و مسئولان به ویژه لبنان را مضاعف کرده است. اگر چه امروز خانه عنکبوت از هر زمان دیگر لرزان تر و جبهه مقاومت و ایستادگی از هر وقت دیگری قوی تر و استوارتر است، اما همه وظیفه داریم در مقابل رژیم اشغالگر و تجاوزکار صهیونیستی، ضمن تأکید بر وحدت، از مقاومت اسلامی که ثمره خون شهدای بسیاری است، پاسداری کنیم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران