به گزارش پارس ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه در دیدار مراد مدلسی وزیر امور خارجه الجزایر با بیان اینکه ۲ کشور دارای دشمنان، فرهنگ و سرنوشت مشترک هستند، اظهار داشت: امروز دست هایی فراتر از مرزها می خواهند، مجددا بر منطقه مسلط شده و در همین راستا به دنبال تحریک تمام اختلافات قومی، مذهبی و تاریخی ملل منطقه هستند که متاسفانه برخی سیاستمداران نیز در نقشه دشمن بازی می کنند.

رییس جمهور ضرورت هماهنگی و همکاری ملت ها برای خنثی کردن توطئه های دشمنان را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای مقابله با توطئه های دشمنان به منظور ایجاد اختلاف و فاصله بین ملت ها، باید یک تلاش و همکاری مشترک فرهنگی برای معرفی اسلام حقیقی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بدون تردید ملت ها با همکاری و هماهنگی یکدیگر می توانند با کمترین هزینه بر مشکلات غلبه کنند.

احمدی نژاد همچنین بر گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی و تجاری تاکید کرد و اظهار داشت: ظرفیت های مناسبی برای ارتقای سطح مناسبات ایران و الجزایر وجود دارد که می توان آنها را به نفع ملت ها فعال کرد.

مراد مدلسی وزیر امور خارجه الجزایر نیز در این دیدار نشست دوستان سوریه در تهران را مفید و سازنده توصیف کرد و با تصریح بر نقش تاثیرگذار ایران در معادلات منطقه ای، بر همکاری ایران و الجزایر در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی اضافه کرد: تروریسم از دلایل سیاسی، ضعف اعتقادی و همچنین شرایط اقتصادی و اجتماعی نامناسب نشات می گیرد و باید با این پدیده مقابله نمود و به جای آن روحیه آشتی ملی را در بین ملت ها تقویت کرد.

مراد مدلسی همچنین روابط دو کشور را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و اظهار داشت: الجزایر مواضع ایران در خصوص مسائل منطقه را هوشمندانه و قابل تحسین می داند و معتقد است باید با هم افزایی توان کشورهای منطقه در جهت حل مشکلات گام برداشت که البته امکانات لازم و اراده سیاسی برای دستیابی به این هدف وجود دارد و حل بحران سوریه می تواند یک آغاز مناسب برای همبستگی و هماهنگی بین ملت های منطقه باشد.

وی همچنین خواستار توسعه و گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف دو و چند جانبه شد.