به گزارش پارس به نقل از کیهان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، این ارزیابی را در گزارشی به قلم یوسی میلمان رسوف هاشاوا منتشر کرد و خبر داد انواع تسلیحات ایرانی و سوری به لبنان منتقل شده و اکنون در خدمت حزب الله لبنان قرار دارد. آنها تشکیلات اطلاعاتی- نظامی اسرائیل را فریب داده اند. اکنون ۲ دهه از تأمین سلاح برای حزب الله می گذرد. این کار از زمان حافظ اسد آغاز شد و در دوره بشاراسد ادامه یافت و پس از جنگ سوریه به اوج رسید.
جروزالم پست می افزاید: بشار اسد بارها سیدحسن نصرالله را مورد تحسین قرار داده و او را الگوی خود می داند. پیش از این محموله هایی شامل موشک های زمین به زمین اسکاد و موشک های دقیق « فاتح ۱۱۰» به دست حزب الله رسیده است. این موشک ها به حزب الله توانایی حمله به بیشتر مناطق اسرائیل از جمله مرکز تحقیقات هسته ای « دیمونا» را داد.
این روزنامه صهیونیستی در ادامه خاطرنشان کرد: غیر از موشکهای اسکاد، موشک های جدید و دقیق تری مانند موشک های ام ۶۰۰ و موشک های هدایت شونده فاتح ۱۱۰ با برد ۲۰۰ کیلومتر که ترکیبی از کلاهک یک تنی با دقت بسیار بالا و برد زیاد دارد به حزب الله داده شده و توانایی هایی را به این گروه می دهد که پیش از آن نداشتند، این توانایی شامل پرتابی دقیق به مواضع راهبردی مانند فرودگاه ها، مراکز حساس، نیروگاه ها و غیره می باشد. سامانه های دفاعی اسرائیل یعنی گنبد آهنین و پیکان، نمی توانند با این تهدید مقابله کنند.
در حالی که منابع صهیونیستی پیش از این از وجود حداقل ۷۰ هزار فروند موشک پیشرفته در زرادخانه های ارتش حزب الله خبر داده اند. جروزالم پست تأکید می کند دامن زدن به جنگ نظامی در سوریه باعث شد عملاً بخشی از سلاح های پیشرفته ارتش سوریه به جنوب لبنان در مرزهای فلسطین اشغالی منتقل شود و این خود یک تهدید جدید است.