به گزارش پارس به نقل از مهر، مراد مردلسی وزیر امور خارجه الجزایر در حاشیه اجلاس بین المللی تهران در اره سوریه در پاسخ به مهر درباره نتایج این اجلاس اظهار داشت: این اجلاس در راستای حل بحران سوریه نتایج مثبتی خواهد داشت اما این نتایج سریعا عملی نخواهدشد.

وی افزود: نشست تهران بسیار مهم است، به ویژه اینکه در شرایط زمانی حساس برگزار می شود، ما درباره یک امید (امید برای حل بحران سوریه) قرار داریم و این امید مقدمه ای برای آغاز گفتگوهای ملی در سوریه خواهد بود. گفتگوهایی که به سوری ها اجازه خواهد داد مطالبات خود را مطرح کنند.

وی تصریح کرد: اجلاس تهران مقدمه ای برای نشست ژنو ۲ درباره سوریه است و فرصت گفتگوی ملی در سوریه را فراهم خواهد کرد.

مراد مدلسی در ادامه گفت: هیئت های شرکت کننده در اجلاس تهران امیدوارند خشونت ها در سوریه به پایان برسد و زمینه گفتگوی ملی با مشارکت تمام گروههای سوری فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: الجزایر دارای روابط حسنه و تاریخی با سوریه است و ما در راستای بازسازی سوریه با این کشور همکاری می کنیم.

وزیر امورخارجه الجزایر اظهار داشت: نشست تهران برای بار دوم مثبت بود و در شرایط زمانی حساس برگزار شد که امیدواریم به زودی به پایان بحران سوریه منجر شود.

مدلسی خاطرنشان کرد که دیدگاههای شرکت کنندگان در اجلاس سوریه بسیار به هم نزدیک است و همه در مورد حل بحران سوریه با یکدیگر اجماع نظر داشتند.

وزیر امورخارجه الجزایر تصریح کرد: زبان خشونت و سلاح نه تنها باعث حل بحران سوریه نمی شود، بلکه خونریزی و کشتار در این کشور را افزایش خواهد داد. این مسئله نه تنها در مورد سوریه بلکه درباره هر کشوری صدق می کند.

مراد مدلسی اظهار داشت: گفتگوی سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است و می تواند این کشور را به ساحل امنیت و آرامش برساند.

وی در پاسخ به این پرسش که الجزایر چگونه از سوریه حمایت می کند گفت: ما با موضع سیاسی از این کشور حمایت می کنیم. الجزایر از یک گروهی در سوریه علیه گروه دیگر حمایت نمی کندو خواهان حفظ وحدت سوریه است.

وزیر امورخارجه الجزایر درباره تصمیم اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر ارسال سلاح برای مخالفان مسلح در سوریه گفت: امیدواریم این تصمیم عملی نشود.