به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران درباره گفتمان اعتدال در انتخابات ۲۴ خرداد، گفت: خوشحالم که گفتمان اعتدال خواهی به گفتمان قالب اکثر نامزدهای ریاست جمهوری تبدیل شده است.

وی افزود: علیرغم آنکه برخی دهان های ناپاک و فتنه گر پیش از رقابتهای انتخاباتی وقتی به کارآیی این گفتمان در فضای اجتماعی و سیاسی کشو رمان پی بردند، برای ایجاد تردید در مبلغان اعتدال گرایی، این گفتمان را به فریب و فتنه متهم کردند، اما امروز خودشان هم برای عقب نیفتادن از قافله در این باره سخن می گویند که ما همین حرکت بدلی را هم به فال نیک می گیریم.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران افزود: همانطور که برخی نامزدها با درایت، گفتمان اعتدال را تشریح کرده اند، این گفتمان به هیچ عنوان گفتمان انفعال نیست، بلکه اعتدال دقیقا نقطه مقابل افراط و تفریط است. اعتدال میانگین ساده دو حد نهایی چپ و راست نیست، بلکه واجد همه مشخصات خوب دو حد نهایی چپ و راست و فاقد نقاط منفی و بحران ساز آنهاست.

شریعتمداری تصریح کرد: آیا تفکر اعتدال نمی توانست ضمن حفظ اصول و ارزشها بدون اخذ دهها سند تحریم و کاستن ارزش پول ملی کشور به ۳.۵ برابر کمتر از آنچه بود و هتک حیثیت اقتصاد کشور حتی نزد مهمانان افغانی، نیانجامد؟

" این سوال را باید کسانی پاسخ بدهند که گفتمان مقاومت را به گفتمان پیشروی بی منطق و تحمیل شکست به اقتصاد، معیشت، آبرو و حیثیت این ملت ترجمه و اجرا کردند وهنوز هم بدون عذر خواهی از ملت ایران، بابت این ترجمه غلط و افراطی این کلمه ارزشی و مقدس به همان سبک غلط دم می زنند" .

وی تصریح کرد: این سوال را باز باید کسانی پاسخ دهند که سیاست خارجی تهاجمی که به معنی سیاست خارجی هوشمند فعال است را به غلط، سیاست خارجی تخاصمی ترجمه و اجرا کردند و با فرصت سوزی و بی عرضه گی در استفاده از روابط راهبردی با روسیه و در یک زمان روابط با فرانسه، علیرغم هشدارهای بزرگان نظام شانس را از ملت ایران گرفتند و بعد" کاسه چه کنم چه کنم" به دست گرفته و همه ضعفهای خود را نیز پشت قطعنامه های خود ساخته شان مخفی کردند، حال آنکه فرزندان این ملت هوشیارند و آنها را رسوا خواهند ساخت.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: معلوم نیست با چه رویی از هزینه های تجربه اندوزی شان پشت میزهای ملی که با جیب انقلاب اسلامی و ملت ایران انجام شد، دفاع می کنند و ملت را تشویق می کنند تا آنها را پشت میزهای ملی مهمتری بنشاند و باز لابد با افتخار هزینه تجربه اندوزیهای جدیدشان را بپردازند.

شریعتمداری با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای ریاست جمهوری، تاکید کرد: حداقل تقوا آن است کسانی که تجربه وتوان لازم و متناسب برای انجام کاری را ندارند، حتی اگر اجماع شورای نگهبان هم پشتشان بود، خود به آن کار نزدیک نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: هر انسان خود بیش از همه به نفس خود آگاه است. سوال مقدر هریک از نامزدهای حاضر از خودشان آن است که خدا وکیلی مرد این میدان هستند؟ مفروض آن است که با چماق همسایه نمی شود به جنگ دشمن رفت.