به گزارش پارس نیوز، 

بهرام قاسمی با اشاره به تشریح دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران برای سایر کشورها پس از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: پس از خطای راهبردی آقای ترامپ و خروج از معاهده چندجانبه بین المللی برجام، جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت با اعزام تعدادی از فرستادگان ویژه که حامل پیام مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران هستند دیدگاه ها و مواضع کشورمان را در قبال این رفتار خودخواهانه و خلاف موازین بین المللی امریکا برای سایر کشورها تشریح کند.

وی با اشاره به سفر علی اکبر ولایتی، فرستاده ویژه رئیس جمهور به مسکو گفت: سفر آقای ولایتی نیز در همین راستا و با توجه به ویژگی های خاص خود مطرح است.

قاسمی افزود: قرار است آقای ولایتی سفرهایی به مسکو و پکن داشته باشند که سفر وی به مسکو فردا در رأس هیأتی متشکل از مقامات وزارت خارجه انجام می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آقای ولایتی حامل پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای رئیس جمهور روسیه هستند که این پیام ها در دیدار ایشان با ولادیمیر پوتین در کرملین تسلیم رئیس جمهور روسیه خواهد شد.

قاسمی با اشاره به نوع روابط ایران و روسیه گفت: سفر علی اکبر ولایتی به مسکو بسیار مهم است چراکه روسیه به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت در دوران مذاکرات برجام در کنار دیگر کشورها تلاش زیادی را در این گفتگوها انجام داد.

وی ادامه داد: مسکو و تهران به عنوان دو همسایه با یکدیگر اشتراکات و منافع مشترکی در عرصه های منطقه ای و جهانی دارند لذا دیدار آقای ولایتی در کاخ کرملین با پوتین و انتقال پیام های مقامات عالیرتبه ایرانی می تواند بسیار حایز اهمیت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: البته در کنار این دیدارها آقای ولایتی دیدارهای دیگری نیز در حوزه مسائل دوجانبه سیاسی و اقتصادی و سایر زمینه ها با مقامات روسی خواهد داشت و همچنین آخرین تحولات و مسائل منطقه ای و جهانی نیز در این مذاکرات مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

قاسمی خاطرنشان کرد: موضوع برجام و خروج امریکا از این معاهده بین المللی عمده ترین محور گفتگوهای آقای ولایتی و هیأت همراه در مسکو خواهد بود.