به گزارش پارس نیوز، 

حوالی ساعت هشت صبح امروز مولوی عبدالشکور کرد(ترشاپی) استاد حوزه و دانشگاه و فرزند مولوی عبدالستار کرد، امام‌جمعه فقید اهل سنت خاش در خیابان امام بخش خاش مورد سو قصد قرار گرفت و به قتلرسید.

پس از این حادثه برخی از کانال‌های تلگرامی با امنیتی نشان دادن موضوع، شایعه ترور مولوی عبدالشکور  کارمند 50 ساله اداره بهداشت را مقابل مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش مطرح کردند.حتی آمد نیوز مدعی شد که قرار بوده این ترور هفته گذشته اجرایی شود!

اما ساعاتی بعد حجت الاسلام علی موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو باخبرنگار فارس در زاهدان، با رد کردن شایعه امنیتی بودن ترور مولوی عبدالشکور، تصریح کرد: حدود 4 یا 5 سال قبل افرادی توسط طایفه فرد مقتول به قتل رسیده بودند و بارها عبدالشکور را تهدید کرده بودند و متاسفانه امروز تهدیدشان را عملی کردند.

وی  با بیان اینکه حادثه امروز کاملا طایفه‌ای بود، اضافه کرد: قاتل مولوی عبدالشکور  شناسایی و دستورات برای دستگیری صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استفاده از سلاح‌های غیر مجاز توسط افراد فاقد صلاحیت باعث بروز این گونه حوادث می شود، گفت: مردم اعتماد کامل به دستگاه قضایی داشته باشند و یقین بدانند با مخلان امنیت به طور قاطع برخورد خواهد شد.

درباره شایعه دوم آمد نیوز که مدعی سقوط پهباد در زاهدان شده بود هم باید گفت که این شایعه هفته گذشته مطرح شده بود. سرهنگ حسن زاده مسئول روابط عمومى قرارگاه قدس همان زمان با تکذیب شایعه سقوط پهپاد سپاه در شهر زاهدان عنوان کرده بود: یکی از پهپادهای سپاه که دچار نقص فنى شده بود مجبور به فرود اضطراری در یکی از مدارس حاشیه شهر زاهدان شد و به هیچ عنوان سقوطی در کار نبوده است.