به گزارش پارس نیوز، 

«امیر خجسته»، رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما گفت: بیش از آنکه ثبت سفارش خودرو ممنوع شود 5 خانواده، خودروهای لوکس وارد کرده بودند که پس از اعلام ممنوعیت شش ماهه ثبت سفارش خودرو آنها را فروختند.

وی گفت: پس از اعلام ممنوعیت ثبت سفارش خودرو از 13 تا 21/ 95/10 سی و چهار هزار خودرو در سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت هر شب از ساعت 2 تا 4 بامداد ثبت شد که اسناد آن موجود است.

خجسته افزود: از این تعداد وارداتِ 6 هزار و 481 خودرو قطعی شده است.

وی گفت: اینکه می گویند سامانه ثبت سفارش در آن مدت هک شده است چنین چیزی نیست بلکه ورود به این سامانه غیر قانونی است و ورود این خودروها نیز قاچاق محسوب می شود.

خجسته افزود: تحقیق و تفحص را با امضای 50 نماینده از گمرکات آغاز کردیم و مشخص شد که گمرک از ورود این خودروها در عین ممنوعیت واردات اطلاع داشته است.

وی گفت: گروه مشخص شده به وسیله مجلس در گمرک برای ادامه بررسی ها مستقر می شود.

خجسته افزود: نباید این طور باشد که 30 دستگاه نظارتی واردات غیرقانونی خودرو را می بینند اما به دوش یکدیگر می اندازند.

وی گفت: از دستگاه های نظارتی انتظار داریم قدرتمند وارد این مسائل شوند.

خجسته افزود: در جلسه با رئیس گمرک و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به آنان خواهیم گفت که 6 هزار و 481 خودرو، چطور و از چه طریقی وارد کشور شده است؟!

وی گفت: چند ماه است که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته ایم فهرست تعداد ال.سی های باز شده، ثبت سفارش 34 هزار خودرو و تضامین گمرکی که پرداخت نشده است به ما اعلام کنند اما تاکنون چنین فهرستی به ما داده نشده است.

خجسته افزود: سامانه نیما کار خوبی بود اما از آن بد استفاده شد.

وی گفت: بر اساس این سامانه به ورود کالاها ارز دولتی اختصاص می یابد اما برخی شرکت های وارد کننده کالاهای خود را با نرخ ارز آزاد در بازار می فروشند.

خجسته افزود: در حالی که خودروسازان داخلی با قیمت ارز دولتی قطعات را وارد می کنند با چه مجوزی قیمت خودروهای خود را افزایش دادند؟!