به گزارش پارس، مهر به نقل از النشره، ۸۹ شخصیت اردنی با ارسال نامه ای به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان عید مقاومت و آزادی لبنان در سال ۲۰۰۰ از چنگال اشغالگران قدس را تبریک گفتند. این شخصیت های اردنی شامل افراد نظامی از عشایر مختلف، اعضای فعلی و سابق پارلمان و شخصیت های دانشگاهی هستند.

در این نامه حمایت حزب الله از نظام سوریه تایید و اعلام شده است دفاع از نظام سوریه یک تکلیف واجب است. این شخصیت های اردنی افزودند: ما نمایندگان هیئت های مردمی و ملی اردن هستیم و به برادران خود در حزب الله و مقاومت لبنان و مردم این کشور پیروزی مقاومت قهرمانانه علیه دشمن صهیونیست و مزدوران آن در سال ۲۰۰۰ و آزاد سازی اغلب اراضی لبنان از یوغ اشغال صهیونیست ها را تبریک می گوییم. آزاد سازی که به حاکمیت لبنان آسیبی نرساند و بدون تسلیم شدن در برابر خوسته های آمریکا و اسرائیل در معاهده هایی ننگین صورت گرفت.

در این نامه آمده است: ما به موضع شجاعانه ای که در سالروز عید مقاومت و آزادی لبنان اتخاذ کردید و صراحتا مشارکت و همراهی خود را با ارتش سوریه در مقابله با حملات وحشیانه تروریست های تکفیری حملاتی که مورد حمایت آمریکا، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل است، اعلام کردید افتخار می کنیم.

شخصیت های مذکور در پایان نامه اعلام کردند: این مشارکت یک واجب حتمی است که تمام نیروهای ملی کشورهای عربی باید به آن عمل کنند و در دفاع از مقاومت، پایداری و زندگی مدنی و چند حزبی در سوریه به پا خیزند.